Research Article
BibTex RIS Cite

Opinions of School Administrators and Teachers on the Management of Instructional Processes in Distance Education

Year 2023, Volume: 11 Issue: 2, 101 - 120, 31.12.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1359143

Abstract

The aim of this study is to examine the views of school administrators and teachers on the management of teaching processes in distance education and to make suggestions for improving the management of teaching processes in distance education. The study was conducted with phenomenology design, one of the qualitative research methods. The study group consisted of 5 school administrators and 10 teachers. The research data were collected through a semi-structured interview form. The data obtained through interviews were analyzed by content analysis method. Within the codes obtained as a result of the analysis of the research findings, the effect of distance education on learning processes, grading process in distance education, teacher competencies in distance education, positive and negative aspects of distance education, suggestions to make distance education more efficient, opinions about the practices of the Ministry of National Education in distance education, factors affecting the quality of education management in distance education were structured under eight themes. In the findings of the study, it was seen that school administrators and teachers had difficulties in the management of teaching processes at the beginning of the distance education process. The reasons for these difficulties were seen as lack of materials, problems of adaptation to the new method, insufficient technological infrastructure and students' inability to participate actively in the lessons. Although it was stated that some of these problems were solved in the following processes, distance education has shortcomings compared to face-to-face education.

References

  • Aydın G. Ç. (2020). Covid 19 sürecinde öğretmen. Tedmem. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salginisurecinde-ogretmenler.
  • Aydın, M. (2014). Eğitim yönetimi (10. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Barış, M., Çankaya, P. (2016). “Akademik personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri”, International Journal of Human Sciences, S 13(1), ss. 99-413.
  • Başaran vd. (2021), Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Teknoloji Kullanım Durumlarının İncelenmesi, Uluslararası toplum araştırmaları dergisi. 17(37), sf. 4621-4645
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlan, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. AJER - Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397
  • Bozkurt, M., Önder, E. ve Topçuoğlu Ünal, F. (2021). Türkiye’de uzaktan eğitim konusunda yapılmış çalışmaların alanlara göre dağılımı. Çukurova Araştırmaları, 7(2), 194-206.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • Can, E. (2013). Öğretmenlerin geliştirilmesi gereken yeterlilik alanı: Araştırma yapma ve proje geliştirme. Uluslararası Katılımlı 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı içinde (s.307).
  • Demir, E.; Doğan, M. & Yavaş, M. (2021). “Uzaktan Eğitim Sürecinde İlkokullarda Eğitim Öğretim Gören Dezavantajlı Öğrencilerin Eğitime Erişim Ve Akademik Başarı Durumları: Karaman İlinde Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Bir Araştırma”, International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, (Issn:2630-631X) 7(47): 1575-1592.
  • Demir, S. & Kale M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Jasper, M. A. (1994). Issues in phenomenology for researchers of nursing. Journal of Advanced Nursing, 19, 309- 314.
  • Karacaoğlu, M. Ö., Karakuş, N., Esendemir, N., & Ucuzsatar, N. (2021). Uzaktan Eğitim Üzerine Bir Araştırma: Türkçe Öğretmenleriyle Mülakatlar. International Journal of Language Academy, 36, 124-144.
  • Kızıltaş Y. Ve Özdemir E. (2021), Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), sf. 1897-1914
  • Merriam, S.B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Selahattin Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Neuman, W.L. (2014). Social Research Methods: Qualitative And Quantitative Approaches. Essex: Pearson Education Limited.
  • Özdoğru, M. (2021). Öğretmenler Arasındaki İş Birliği: Mevcut Durum, Engeller ve Çözüm Önerileri . Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama , 12 (23) , 125-147
  • Sezgin, S. & Fırat, M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 6 (4) , 37-54 .
  • Süğümlü, Ü. (2021). A Case Study on Teaching Turkish through Distance Education. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(1): 174-190.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimde Öğretim Süreçlerinin Yönetimi Hakkındaki Görüşleri

Year 2023, Volume: 11 Issue: 2, 101 - 120, 31.12.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1359143

Abstract

Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin uzaktan eğitimde öğretim süreçlerinin yönetimi hakkındaki görüşlerini incelemek ve uzaktan eğitimde öğretim süreçleri yönetiminin iyileştirilmesi için önerilerde bulunmaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomonoloji deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 5 okul yöneticisi ve 10 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Görüşme yoluyla elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularının analizi sonucunda elde edilen kodlar dâhilinde uzaktan eğitimin öğrenim süreçlerine etkisi, uzaktan eğitimde notlandırma süreci, uzaktan eğitimde öğretmen yeterlilikleri, uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yönleri, uzaktan eğitimi daha verimli kılmak için öneriler, uzaktan eğitimde Milli Eğitim Bakanlığı’nın uygulamaları hakkındaki görüşler, uzaktan eğitimde eğitim yönetiminin kalitesini etkileyen faktörler şeklinde sekiz tema altında yapılandırılmıştır. Araştırmanın bulgularında okul yöneticileri ve öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinin başlarında öğretim süreçlerinin yönetiminde zorlandıkları görülmüştür. Bu zorlanmanın nedenleri ise materyal eksikliği, yeni yönteme uyum sorunu, teknolojik alt yapı yetersizliği ve öğrencilerin derslere aktif katılamaması olarak görülmüştür. İlerleyen süreçlerde bu sorunların bazılarının çözüme kavuştuğu belirtilse de yüz yüze eğitime kıyasla uzaktan eğitimin eksiklerinin olduğu belirtilmiştir. Uzaktan eğitimin etkili ve verimli yönetilmesi için önerilerde bulunulmuştur. Uzaktan eğitimde öğretim süreçlerinin yönetimi açısından uzaktan eğitimden kriz durumlarında telafi eğitimi, diğer zamanlarda ise yüz yüze eğitimin destekleyicisi olarak yararlanılabileceği önerilmektedir.

References

  • Aydın G. Ç. (2020). Covid 19 sürecinde öğretmen. Tedmem. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salginisurecinde-ogretmenler.
  • Aydın, M. (2014). Eğitim yönetimi (10. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Barış, M., Çankaya, P. (2016). “Akademik personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri”, International Journal of Human Sciences, S 13(1), ss. 99-413.
  • Başaran vd. (2021), Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Teknoloji Kullanım Durumlarının İncelenmesi, Uluslararası toplum araştırmaları dergisi. 17(37), sf. 4621-4645
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlan, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. AJER - Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397
  • Bozkurt, M., Önder, E. ve Topçuoğlu Ünal, F. (2021). Türkiye’de uzaktan eğitim konusunda yapılmış çalışmaların alanlara göre dağılımı. Çukurova Araştırmaları, 7(2), 194-206.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • Can, E. (2013). Öğretmenlerin geliştirilmesi gereken yeterlilik alanı: Araştırma yapma ve proje geliştirme. Uluslararası Katılımlı 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı içinde (s.307).
  • Demir, E.; Doğan, M. & Yavaş, M. (2021). “Uzaktan Eğitim Sürecinde İlkokullarda Eğitim Öğretim Gören Dezavantajlı Öğrencilerin Eğitime Erişim Ve Akademik Başarı Durumları: Karaman İlinde Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Bir Araştırma”, International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, (Issn:2630-631X) 7(47): 1575-1592.
  • Demir, S. & Kale M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Jasper, M. A. (1994). Issues in phenomenology for researchers of nursing. Journal of Advanced Nursing, 19, 309- 314.
  • Karacaoğlu, M. Ö., Karakuş, N., Esendemir, N., & Ucuzsatar, N. (2021). Uzaktan Eğitim Üzerine Bir Araştırma: Türkçe Öğretmenleriyle Mülakatlar. International Journal of Language Academy, 36, 124-144.
  • Kızıltaş Y. Ve Özdemir E. (2021), Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), sf. 1897-1914
  • Merriam, S.B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Selahattin Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Neuman, W.L. (2014). Social Research Methods: Qualitative And Quantitative Approaches. Essex: Pearson Education Limited.
  • Özdoğru, M. (2021). Öğretmenler Arasındaki İş Birliği: Mevcut Durum, Engeller ve Çözüm Önerileri . Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama , 12 (23) , 125-147
  • Sezgin, S. & Fırat, M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 6 (4) , 37-54 .
  • Süğümlü, Ü. (2021). A Case Study on Teaching Turkish through Distance Education. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(1): 174-190.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology
Journal Section Research Article
Authors

Bekir Vural 0000-0003-2706-834X

Hasan Yücel Ertem 0000-0001-9058-641X

Publication Date December 31, 2023
Submission Date September 12, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Vural, B., & Ertem, H. Y. (2023). Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimde Öğretim Süreçlerinin Yönetimi Hakkındaki Görüşleri. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 101-120. https://doi.org/10.58638/kebd.1359143