Öğrenci değişim programları öğrencilerin yüksek öğrenimlerini bir kısmını başka bir ülkede devam ettirmelerine olanak veren uluslararası örgütlenmelerdir. Bu araştırma Erasmus değişim programı ile Eylül 2014 – Haziran 2015 dönemlerinde Çanakkale’ye gelen 12 öğrencinin Türk kültürüne uyum sürecini etraflıca ve derinlemesine betimlemeyi amaçlamıştır. Veriler 2 odak görüşmesi, 11 yarı yapılandırılmış görüşme, 6 öğrenci günlüğünden elde edilmiştir. Değişim öğrencilerinin Türk kültürüne uyum süreci hakkında elde edilen bulgular üç başlık altında tartışılmıştır: 1 değişim öğrencilerin Çanakkale’deki ilk günleri, 2 Çanakkale’de zaman geçirirken yerelleşmeleri ve 3 Çanakkale’den ayrılıp ülkelerine dönmeleri. Bulgular bize değişim öğrencilerinin ilk günlerinin barınma ve yeme gibi temel ihtiyaçlarını giderirken karşılaştıkları sorunlar nedeniyle kriz dolu olduğunu, yerel halkla zaman geçirdikçe uyumlarının artmasıyla balayı zamanı yaşadıklarını ve ülkelerine dönerken Erasmus cazibesinin sona ermesinden dolayı ikilem yaşadıklarını göstermiştir.
The aim of this study is to develop a measurement tool that will enable the evaluation of academic perfectionism among university students. 352 university students aged between 17 and 30 participated in the study M age = 20.03, SD age = 1.74 . The exploratory factor analysis yielded a three-factor structure that accounts for 52.36% of the total variance. Confirmatory factor analysis revealed acceptable fit indices. Item total correlation values and 27% upper and lower group differences were invstigated. The reliability of the APS was examined by the internal consistency coefficient. Finally, the relationship between academic perfectionism and general perfectionism is examined. Accordingly, there is a significant relationship between academic perfectionism and general perfectionism. Thus, the APS was developed with a three-factor structure consisting of thirteen items. In conclusion, it can be argued that APS is a valid and reliable measurement tool to evaluate academic perfectionism in university students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 1 |