Bu çalışmanın amacı; COVID-19 Pandemi sürecinde çeşitli branşlardaki öğretmenlerin EBA platformu üzerinden gerçekleştirdikleri online uzaktan eğitim deneyimlerine yönelik görüşlerini almaktır. Araştırmanın katılımcılarını amaçlı örneklem yöntemiyle belirlenen farklı branş öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışması şeklinde desenlenmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; COVID-19 Pandemi sürecinde EBA platformu öğrenci ve öğretmenlerin etkinlik ve derslerini gerçekleştirdiği, güvenilir buluşma noktası olan bir çözüm odaklı platform olmuştur. Bunun yanında öğretmen ve öğrencilerin teknoloji kullanım yetersizliği, internete ulaşım ve bağlantı sorunları, sistemsel hatalar ve EBA platformunu tanımamak gibi problemleri olsa da bu platformun eğitim öğretim amaçlı oluşturulan güvenilir ve kolaylaştırıcı olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca katılımcıların çoğunluğu belirtilen eksiklik ve problemlerin giderilmesi durumunda EBA platformunu ve içeriklerini derslerinde kullanacakları yönünde olumlu görüş belirtmişlerdir.
This study was designed to delve into determining the views of teachers from different disciplines about their distance education experiences on the EBA platform during the pandemic. The sample for this study consisted of teachers from various disciplines selected by purposeful sampling method. Phenomenological research design among qualitative research methodology was employed in our study. The data were collected through semi-structured interviews prepared by the authors. The collected data were examined using content analysis technique. The obtained results revealed that EBA was a reliable and solution-oriented platform used by both students and teachers for educational activities and practices during the pandemic. Furthermore, teachers stated that although there were some difficulties such as the lack of teachers’ and students’ ability to use technology, internet access and connection issues, system-related, issues, and insufficient information about the EBA, they emphasized that this platform is a reliable and facilitating platform established for educational purposes. Moreover, it was determined that the majority of the participants will use the EBA platform and its contents in their lessons if the specified deficiencies and problems are eliminated, in other words, they have positive views towards the EBA platform.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 23 Issue: 2 |