Bu araştırma da Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet bölümü lisans dördüncü sınıf öğrencilerinin aldıkları yaratıcı drama dersine yönelik tutumları ve bu derse yönelik görüşleri, yaratıcı drama yöntemi ve mesleki bakış açılarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi Creswell’in karma modelinden sıralı açıklayıcı tasarım desen olarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu bir devlet üniversitesi Sosyal hizmetler bölümünde öğrenim gören 56 dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Adıgüzel (2006) tarafından geliştirilen “Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” katılımcıların yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarını belirlemek için uygulanmıştır. Ayrıca her oturum sonrasında ve dönem sonunda çevirim içi form ile öğrencilerden yaratıcı drama dersine yönelik görüşleri alınmıştır. Uygulama bir dönem boyunca 15 hafta sürmüştür. Haftada 2 saat olacak şekilde toplam 30 saat sürmüştür. Veriler nitel ve nicel olarak toplanmış ve nitel veriler içerik analizi ile nicel veriler ise t testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında yaratıcı drama dersinin sosyal hizmetler bölümü lisans öğrencileri üzerinde etkili olduğu ve öğrencilerin tutum puan ortalamalarında artış meydana geldiği belirlenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde kameralar kapalı, sadece dinleyici konumundan çıkarak derste kameralar açık, aktif katılım gösterdikleri ders olduğu için dersin etkili olduğunu ifade etmişlerdir.
Bu çalışma "Mediterranean Summıt 5th International Social Sciences Congress" adlı kongrede , 7-8 Ağustos 2021 tarihinde özet bildiri olarak sunulmuştur.
This research aims to determine the attitudes of the fourth-year students of the Faculty of Health Sciences Department of Social Work towards the creative drama course, creative drama method and its effect on professional perspectives and their opinions on this course. The method of research is determined as a pattern as Creswell's sequential explanatory design a mixed model. The study group consisted of 56 fourth-year students from a public university's department of social work. The "Attitude Towards Creative Drama Course Scale" developed by Adıgüzel (2006) as a data collection tool was applied to determine participants' attitudes towards the creative drama course. In addition, after each session and at the end of the semester, google forms and students were consulted about the creative drama course. The application lasted 30 hours for 15 weeks, 2 hours per week. The data were collected qualitatively and quantitatively, and qualitative data were analyzed by content analysis, and quantitative data were analyzed by t-test. In the light of the data obtained, it was determined that the creative drama course had an effect on the students of the social services department and that there was an increase in the students' attitudes. In the distance education process, the cameras are off, only the cameras are on in the course by leaving the audience position, they stated that the course is effective because it is the course they actively participate in..
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management), Creative Drama Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2024 |
Submission Date | December 27, 2023 |
Acceptance Date | April 2, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 25 Issue: 2 |