Abstract
Bu çalışma ile, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan MEB Eğitim
ve Bilim Dergisinin 2003-2016 yılları arasında yayınlanmış olan sayılarında yer
verilmiş "Eğitim Yönetimi" ile ilişkili makaleleri üzerinde tematik,
metodolojik, istatistikî ve bibliyografik çözümleme teknikleri açısından
analizi yoluyla bir değerlendirme yapılmaya çalışılmıştır. Eğitim olgusunun
spesifik bir alanı olarak eğitim yönetimi disiplini, teori ve uygulama
açısından son yıllarda bilimsel anlamda
rüştünü kazanmaya çalıştığı söylenebilir. Dolayısıyla alana dair yayınlanmış
çalışmalar, eğitim yönetiminin bilimsel perspektifine katkı sağlayacağı
öngörülebilir. Çalışma; bahse konu olan dergide yer alan, eğitim yönetimi
teması içeren 48 makale üzerinde yürütülmüştür. Dergilerde yer alan makalelerde
yer alan veriler frekans ve kategorik analizler yoluyla irdelenmiş, elde edilen
verilerle çıkarımlar elde edilmeye çalışılmıştır.