Research Article
BibTex RIS Cite

Students’ Opinions About Elective Courses in Faculty of Fine Arts

Year 2019, , 1303 - 1310, 15.05.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3075

Abstract

Faculties of fine arts
located at the undergraduate level of Turkish higher education system has about
a hundred-year history. It is seen that they were formed by various schools
during this period. After 2000, the Bologna process started and various
structures were realized in these faculties. The elective course system aims to
improve students' cognitive, social and emotional capacities in their own
capacities and interests. At this point it is important to examine the
situation of the existing elective course system and to identify possible
deficiencies. The aim of this research is to determine the students’ opinions
about elective courses in faculty of fine arts. For this aim, the survey was
applied to the students and their opinions about the elective courses were
asked. The result of examining the findings, it has been detected deficiencies
in the numbers, content and quality of the elective courses and possible
suggestions are indicated for the improvement of the existing system.

References

  • Babad, E. (2001). Students’ course selection: differential considerations for first and last course, Research in Higher Education, 42 (4), 469-492, https://link.springer.com/article/10.1023/A:1011058926613, erişim tarihi: 06 Nisan 2018.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çobanlı, Z. (1995). Sanat eğitiminin gelişimi ve bu gelişim içinde Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi örneği, Ana-dolu Üniversitesi 1. Sanat Eğitimi Güzel Sanatlar Fakültesi 10.Yıl Etkinlikleri Sempozyumu Bildiri Kitabı, Eskişehir: Anadolu Üniver-sitesi.
  • Demir, A. (1996). Üniversitedeki seçmeli ders uygulamasının öğrenciler ve öğretim üyelerince değerlendirilmesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 24-31.
  • Demir, A. ve Ok, A. (1996). Orta Doğu Teknik Üniversitesindeki öğretim üye ve öğrencilerinin seçmeli dersler hakkındaki görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 121-125.
  • İnal, M., Altınışık, U., Solak, S. ve Yıldız, U. (2012). Eğitimde yeniden yapılanma ve kalite sürecinde elektronik seçmeli dersler, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 272-278.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi (31. Baskı), Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Özsoy, V. (2003). Görsel sanatlar eğitimi resim-iş eğitiminin tarihsel ve düşünsel temelleri, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ulusoy, Y.Ö., Dağ, F., Fidan, D., Sahranç, Ü., İnan, B. ve Güllü, D. (2012). Student opinioins about elective courses in changing education: the example of Kocaeli University faculty of education [Elektronik Versiyonu], Journal Of Educational And Instructional Studies In The World, 2(4), 135-142.
  • Yükseköğretim Kurulu (2013). Bologna Süreci, https://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=3, erişim tarihi: 24 Mart 2013.
  • Yükseköğretim Kurulu (2011), Temel Alan Yeterlilikleri / Sanat, http://tyyc.yok.gov.tr/raporlar/21_SANAT_13_01_2011.pdf, erişim tarihi: 16 Ağustos 2017.
  • Yükseköğretim Kurulu (2010). Seçmeli Dersler (Resmî belge). http://bologna.adiyaman.edu.tr, erişim tarihi: 10 Şubat 2018.
  • Yükseköğretim Kurulu (2003). Türk Yükseköğretiminin Bugünkü Durumu [Elektronik Versiyonu]. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/turk_yuksekogretim_bugunku_durumu_mart_2003.pdf/61b573f7-3675-4063-8889-dd133d74177c, erişim tarihi: 10 Nisan 2018.

Güzel Sanatlar Fakültesindeki Seçmeli Derslere İlişkin Öğrenci Görüşleri

Year 2019, , 1303 - 1310, 15.05.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3075

Abstract

Türkiye yükseköğretim sisteminin lisans düzeyinde yer
alan güzel sanatlar fakültelerinin yaklaşık yüz yıllık bir geçmişi
bulunmaktadır. Bu süre içinde çeşitli ekollerle şekillendikleri görülmektedir.
2000 yılından sonra Bologna süreci başlamış ve bu fakültelerde çeşitli
yapılanmalar gerçekleşmiştir. Seçmeli ders sistemi öğrencilerin bilişsel,
sosyal ve duygusal yönden tüm kapasitelerini kendi yetenekleri ve ilgileri
doğrultusunda geliştirmelerini amaçlamaktadır. Bu noktada mevcut seçmeli ders
sistemin durumunu incelemek ve olası eksiklikleri belirlemek önemli
görülmüştür. Bu araştırmanın amacı; güzel sanatlar fakültesi öğrencilerinin
seçmeli derslere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla öğrencilere anket
uygulanmış ve seçmeli derslere ilişkin görüşleri sorulmuştur. Araştırma
verileri Karabük Üniversitesi Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım
Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerden toplanmıştır. Elde edilen verilerin
istatistiksel analizi sonucu seçmeli derslerin sayılarında ve içeriklerinde
eksiklikler tespit edilmiş ve mevcut sistemin iyileştirilmesi için olası
öneriler ortaya konmuştur.

References

  • Babad, E. (2001). Students’ course selection: differential considerations for first and last course, Research in Higher Education, 42 (4), 469-492, https://link.springer.com/article/10.1023/A:1011058926613, erişim tarihi: 06 Nisan 2018.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çobanlı, Z. (1995). Sanat eğitiminin gelişimi ve bu gelişim içinde Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi örneği, Ana-dolu Üniversitesi 1. Sanat Eğitimi Güzel Sanatlar Fakültesi 10.Yıl Etkinlikleri Sempozyumu Bildiri Kitabı, Eskişehir: Anadolu Üniver-sitesi.
  • Demir, A. (1996). Üniversitedeki seçmeli ders uygulamasının öğrenciler ve öğretim üyelerince değerlendirilmesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 24-31.
  • Demir, A. ve Ok, A. (1996). Orta Doğu Teknik Üniversitesindeki öğretim üye ve öğrencilerinin seçmeli dersler hakkındaki görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 121-125.
  • İnal, M., Altınışık, U., Solak, S. ve Yıldız, U. (2012). Eğitimde yeniden yapılanma ve kalite sürecinde elektronik seçmeli dersler, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 272-278.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi (31. Baskı), Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Özsoy, V. (2003). Görsel sanatlar eğitimi resim-iş eğitiminin tarihsel ve düşünsel temelleri, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ulusoy, Y.Ö., Dağ, F., Fidan, D., Sahranç, Ü., İnan, B. ve Güllü, D. (2012). Student opinioins about elective courses in changing education: the example of Kocaeli University faculty of education [Elektronik Versiyonu], Journal Of Educational And Instructional Studies In The World, 2(4), 135-142.
  • Yükseköğretim Kurulu (2013). Bologna Süreci, https://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=3, erişim tarihi: 24 Mart 2013.
  • Yükseköğretim Kurulu (2011), Temel Alan Yeterlilikleri / Sanat, http://tyyc.yok.gov.tr/raporlar/21_SANAT_13_01_2011.pdf, erişim tarihi: 16 Ağustos 2017.
  • Yükseköğretim Kurulu (2010). Seçmeli Dersler (Resmî belge). http://bologna.adiyaman.edu.tr, erişim tarihi: 10 Şubat 2018.
  • Yükseköğretim Kurulu (2003). Türk Yükseköğretiminin Bugünkü Durumu [Elektronik Versiyonu]. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/turk_yuksekogretim_bugunku_durumu_mart_2003.pdf/61b573f7-3675-4063-8889-dd133d74177c, erişim tarihi: 10 Nisan 2018.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Review Article
Authors

Evrim Çağlayan 0000-0001-7360-6984

Publication Date May 15, 2019
Acceptance Date July 9, 2018
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Çağlayan, E. (2019). Güzel Sanatlar Fakültesindeki Seçmeli Derslere İlişkin Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Education Journal, 27(3), 1303-1310. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3075

10037