Bu
çalışmanın amacı, çocuk gelişimi ön lisans öğrencilerinin dramaya ilişkin
algılarını metaforlar yoluyla tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu “Çocuk
ve Drama” dersini alan ikinci sınıf 97 öğrenci oluşturmaktadır. Bu
öğrencilerden “Drama ……. gibidir. Çünkü ……………..” ifadesini doldurmaları istenmiştir.
Verilerin analizinde “içerik analizi” tekniği uygulanmıştır. Verilerin
analizinde öğrencilerin drama kavramına yönelik yazdıkları metaforlar kendi
içinde ortak özelliklerine göre sınıflandırılmıştır. Bulgular dramanın
özellikleri ve dramanın gelişimsel, eğitimsel yararları başlıkları altında iki
ana sınıflandırmadan oluşmuştur. Bu sınıflandırmaya dayalı oluşturulan alt
sınıflandırmaların frekansları alınmıştır. Araştırmanın bulgularında en yüksek
frekansa sahip alt sınıflandırmalar; dramanın yaşamı yansıtması,
canlandırmaların olması, rahatlatıcı olması, bilgi ve beceri kazandırması,
yaratıcılığı ortaya çıkarması şeklindedir.
The
purpose of this study is to identify the perceptions of the associate degree
students of child development with the metaphors. The study group of the research
consisted of a second class of 97 students taking the "Children and
Drama" course. They were asked to fill in the expression “Drama is like ………..
Because ………….” In the analysis of the data, “content analysis” technique was
applied. The metaphors written by the students for the drama concept were
classified according to their common characteristics. The findings had two main
classifications “features of drama” and, “the developmental, educational benefits
of the drama”. Frequencies were calculated for subclassifications that are
created depending on these classifications. Sub-classifications with the
highest frequency in the findings of the study;
“the drama is to reflect life”, “have animations”, “to be relaxing”, “to
gain knowledge and skills”, “to reveal creativity”.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Acceptance Date | October 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |