Bu araştırmada
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Arapça Mütercim
tercümanlık Bölümü hazırlık sınıfı öğrencilerinin Arapça’ya yönelik tutumları
farklı değişkenler açısından ele alınmıştır.
Araştırmada, hazırlık sınıfı öğrencilerinin Arapça diline yönelik
tutumlarının ortaya konulması temel amaç olarak belirlenmiştir. Araştırma
verileri elde edilirken veri toplama yöntemi olarak “karma metod”
kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim yılından Karamanoğlu
Mehmetbey Üniversitesi, Arapça Mütercim Tercümanlık Bölümünü kazanan öğrenciler
oluşturmaktadır. Araştırma verileri SPSS 21 programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırmanın sonunda yapılan
Ki-kare test sonuçları da dikkate alınarak; Arapça Mütercim Tercümanlık Bölümü
hazırlık sınıfı öğrencilerinin Arapça diline karşı olumlu bir anlam
yükledikleri, mezun olunan lisenin türünün bir dili öğrenmede önemli bir etken
olduğu, dilin öğrenilmesinin zor olmasına karşın dersin yürütücüsünün
kolaylaştırıcı bir etkisinin bulunduğu gibi sonuçlar elde edilmiştir.
In this study, the attitudes were examined in terms
of several variables towards to Arabic of the preparatory students of
Karamanoğlu Mehmetbey University, Faculty of Letters, Department of (Arabic)
Translation and Interpreting. The aim of this study is to introduce the
attitudes of preparatory class students towards Arabic language. “Mix method”
was used in this research. The population of this research was formed students
who got into university in the academic year 2017-2018 the (Arabic) Department
of Translation and Interpretation at Karamanoğlu Mehmetbey University. Research
data were analyzed by using SPSS 21 program. At the end of the research, by
taking into consideration the Chi-square test results; were obtained students
have a positive meaning against the Arabic language, that the type of high
school graduated is an important factor in learning a language the same time
although the language was difficult to learn, lecturer had a enabling effect.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2019 |
Acceptance Date | August 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |