Research Article
BibTex RIS Cite

Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri

Year 2020, , 295 - 308, 31.01.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3591

Abstract

Araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Lisesi Öğretim Programı’nda yer alan “Türk Sanat Müziği Teori ve Uygu-laması” dersinin içeriği ve işlenme şekli ile ilgili öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirme yapmaktır. Araş-tırma, durum tespitine dayalı betimsel bir çalışmadır. Araş-tırmanın çalışma grubunu, Türkiye’nin farklı bölgelerindeki Güzel Sanatlar Liselerinden rastgele seçilen 16 Müziksel İşitme Okuma ve Yazma branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın durum saptama ve değerlendirme niteliğinde olması nedeniyle veri toplama aracı olarak yarı yapılandı-rılmış ve yapılandırılmış olmak üzere iki bölümden oluşan görüşme formu hazırlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama kullanılmıştır. Yarı yapı-landırılmış sorulardan oluşan görüşme formlarındaki veri-ler ise betimsel analiz tekniği ile özetlenip yorumlanarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar çerçevesinde kaza-nımların ve dersin uygulanabilirliğinin arttırılmasına yöne-lik önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Judetz-Popescu, E. (2007). Meanings in Musical Culture. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Bilim Yayınevi.
  • Kuyucu, M, M. (2010). Ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin Türk Sanat Müziğine yaklaşımı. Yayımlanma-mış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • TTKB. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Türk Sanat Müziği Teori ve Uygulaması Dersi Öğretim Programı 9 ve 10. Sınıflar. http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx. (2018, Haziran 23)
  • TTKB. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Batı Müziği Teori ve Uygulaması Dersi Öğretim Programı 9 ve 10. Sınıflar. http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx. (2018, Mayıs 17)
  • Ünal, M. (2011). Avrupa Birliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği programının CIPP “bağlam, girdi, süreç, ürün” modeline göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Teacher Opinions On Turkish Art Music Theory And Practice Course In Fine Arts High School

Year 2020, , 295 - 308, 31.01.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3591

Abstract

The aim of the research is to evaluate the contents and the way of processing of the “Turkish Art Music Theory and Practice” course in the Fine Arts High School Teaching Program based on the teachers ‘opinions. Research is a descriptive study based on situational awareness. The work-ing group of the study randomly selected from different regions of the Fine Arts High School Musical Hearing, Reading and Writing 16 branch teachers. Due to the fact that the study is a status assessment and evaluation, a two-part interview form has been prepared as a data collection tool, semi-structured and structured. In the analysis of the data, frequency, percentage, arithmetic mean are used. Data on the interview form consisting of semi-structured questions were analyzed with the descriptive analysis tech-nique summarized and interpreted. Suggestions have been made to increase the achievements and the applicability of the course within the scope of the results obtained.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Judetz-Popescu, E. (2007). Meanings in Musical Culture. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Bilim Yayınevi.
  • Kuyucu, M, M. (2010). Ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin Türk Sanat Müziğine yaklaşımı. Yayımlanma-mış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • TTKB. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Türk Sanat Müziği Teori ve Uygulaması Dersi Öğretim Programı 9 ve 10. Sınıflar. http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx. (2018, Haziran 23)
  • TTKB. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Batı Müziği Teori ve Uygulaması Dersi Öğretim Programı 9 ve 10. Sınıflar. http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx. (2018, Mayıs 17)
  • Ünal, M. (2011). Avrupa Birliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği programının CIPP “bağlam, girdi, süreç, ürün” modeline göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Hande Nur Aşık Gökçe

Gökhan Özdemir

Publication Date January 31, 2020
Acceptance Date July 1, 2019
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Aşık Gökçe, H. N., & Özdemir, G. (2020). Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Education Journal, 28(1), 295-308. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3591