In this study was studied the contribution of the cooperative learning on preservice social studies teachers’ professional knowledge and skills. In addition, were investigated the opin-ions of preservice teachers on cooperative learning. The study depends on mixed method research. The data were obtained by reflective diaries with the Peer Assessment Scale for Activities of Teaching Practice Course. As a result of the research, it was determined that cooperative learning was more effective on the professional knowledge and skills of preservice teachers ac-cording to the traditional group work. The opinions of preserv-ice teachers on cooperative learning were found to be positive.
Bu çalışmada, işbirlikli öğrenmenin sosyal bilgiler öğret-men adaylarının mesleki bilgi ve becerileri üzerindeki etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşleri belirlenmiştir. Karma yöntemin yakınsayan paralel desenine dayanan araştırmanın nicel boyu-tunda sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desen uygulanırken, nitel boyutta olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler Öğretmen-lik Uygulaması Dersi Öğretmen Adayı Akran Değerlendirmesi Ölçeği ile yansıtıcı günlüklerden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda işbirlikli öğrenmenin geleneksel grup çalışmasına göre öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerileri üzerinde daha fazla etkili olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerinin olumlu yönde olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |