Research Article
BibTex RIS Cite

School Safety in Terms of Occupational Safety Practices of Human Resources Management

Year 2020, , 1154 - 1167, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3590

Abstract

The aim of this study is to determine the views of the school administrators and teachers on school safety practices and problems. The study group of the research conducted in the qualitative research model constitutes of 15 teachers and 15 administrators working in Bolu province public schools. Research data was collected by a semi-structured interview form and analyzed by content analysis and descriptive analysis. As a result of this research, the participants expressed their opinions about to secure the physical areas to ensure a safe environment in schools,employment of duty teacher-student and security guard,etc. While the majority of the participants stated that there were no problems in terms of being a safe and livable environment of schools, some of them stated that they were sufficient and some of them gave information and guidance meetings / conferences to overcome the problems. However, deficiencies in legislation and law, lack of authority are among the opinions expressed. Suggestions for solutions to problems are made to make meetings and conferences more frequent, increase the atmosphere of love, respect and tolerance, increase the number of school security officers, cooperation with other institutions, increase the physical competence, increase the authority, etc.

References

  • Alp, K. (2012). İlköğretim Okullarında Güvenlik. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksoy, Ü. (2017). Eğitim Kuruluşlarında İnsan Kaynakları Yönetiminin Uygulanma Düzeyi Üzerine Bir Araştırma: Osmaniye Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş: Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktaş Ercan, Ç. (2018). Yöneticilerin Nöroliderlik ve İnsan Kaynakları Yönetimi Yeterliliklerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Argon, T. ve Eren A. (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Ayar, N. (2010). Okul güvenliği sorununa farklı bir yaklaşım: Okul polisi uygulaması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ayyıldız, A. ve Akın, U. (2016). Okul Güvenliğinin Sağlanmasında Nöbetçi Öğretmen Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11/3.
  • Ayyıldız, A. (2015). Okul Güvenliğinin Sağlanmasında Nöbetçi Öğretmen Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Balkır, G. Z. (2012). İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkının Korunması: İşverenin İş Sağlığı ve Güvenliği Organizasyonu. Sosyal Güvenlik Dergisi, 2 (1), 56-91.
  • Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik (2007, 19 Aralık). Resmî Gazete Sayı:26735). 19/11/2018 tarihinde http://www.resmi gazete .gov.tr/eskiler/2007/12/20071219-2.htm adresinden alınmıştır.
  • Bostancı, Y. (2011). İşverenin İş güvenliği ve Sağlığına İlişkin Yükümlülüklerini Yerine Getirememesi ve Yaptırımları. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 12 (1-2).
  • Bucher, K. T. ve Manning, M. L. (2005). Creating Safe Schools. The Clearing House, 79 (1), 55-60.
  • Can, E. (2014). Liselerde Çalışan Öğretmen ve Yöneticilerin Okul Güvenliği Konusundaki Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş: Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Çalık, T., Kurt, T. ve Çalık, C. (2011). Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, (4), 73-85.
  • Çelik, K. (2005). Eğitimde Acil Durum Yönetimi Modeli Önerisi. Eğitim Araştırmaları, 5 (20), 87-98.
  • Delice, O. E. ve Arslan, M. M. (2018). Koruyucu Güvenlik Önlemlerine Yönelik Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5 (1).
  • Deliönü, Ö. ve Utlu, Z. (2016). Lise ve dengi okullarda iş sağlığı ve güvenliği ile iş sağlığı ve Güvenliği dışındaki tehlikeler. International Journal of Human Sciences, 13 (1), 1514-1531. Doi:10.14687/ijhs.v13i1.34341.
  • Dönmez, B. (2001). Okul güvenliği sorunu ve okul yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7 (25), 63-74.
  • Dönmez, B. ve Güven, M. (2001). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algı ve Beklentileri. VI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bildiri Özetler Kitabı, Ankara: ODTÜ Eğitim Fakültesi, 13.
  • Dönmez, B. ve Özer, N. (2010). Güvenlik Kamera Sistemlerinin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Educational Administration: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16 (2), 215-230.
  • Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Erol, F. (2008). İnternet Kafelerin Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Araştırması. Ankara: Kaynak Kitaplar Serisi.
  • Erol, F. (2009). Okulda Güvenlik Sorununa Yol Açan Etkenlerin Belirlenmesi. 05/05/2018 tarihinde https://www.meb.gov.tr/earged/earged/ Okul_guvenligi.pdf adresinden alınmıştır.
  • Erol, S. (2015). İş Sağlığı ve Güvenliği Konusunda İşveren, Çalışan ve Devletin Rolü. 03/04/2018 tarihinde http://dergipark.gov.tr/assam/issue/ 32281/358441 adresinden alınmıştır.
  • Fındıkçı, İ. (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
  • Fındıkçı, İ. (1999). İnsan Kaynakları Yönetimi. Bursa: Alfa Yayınları.
  • Geyin, Ç. (2007). Genel Liselerde Okul Güvenliği Algılarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gülbaz, L. (2016). İlkokul Yönetici ve Öğretmenlerinin Okul Güvenliğine İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güler, K. (2010). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algılarının İncelenmesi: Sultanbeyli İlçesi Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gökdaş, I. (2007). İlköğretimde Şiddet: Okullarda Şiddet ve Çocuk Suçluluğu (Ed.: Adem Solak). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gündoğdu, K., Saracaloğlu, A. S., Altın, M. ve Üstündağ, N. (2015). Okul Nöbetlerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Problemler ve Öneriler. İlköğretim Online, 14 (1), 276-294.
  • Işık, H. (2004). Okul Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme. Milli Eğitim Dergisi. (164), 69-83.
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu (2012). 17/11/2018 tarihinde http://www.mevzuat. gov.tr/ MevzuatMetin/1.5.6331.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kahveci, N. G. (2012). Genel Liselerde Karşılaşılan Disiplin Sorunlarının Uzamsal İncelenmesi: İstanbul’dan Bir İlçe Örneği. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 7 (1).
  • Karaca, D. (2009). İlköğretim Okullarında Yöneticilerin İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerini Yerine Getirebilme Yeterlilikleri ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karacan, E. ve Erdoğan, Ö. N. (2011). İşçi Sağlığı ve İş Güvenliğine İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonları Açısından Çözümsel Bir Yaklaşım. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 102-116.
  • Karakütük, K., Özbal, E. ve Sağlam, A. (2017). Okul Yönetiminde Okul Güvenliğini Sağlamak İçin Yapılan Uygulamalar Konusunda Öğretmen ve Okul Müdürlerinin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (3), 1214-1232.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kılıç, L. (2011). İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı ve 4857 Sayılı İş Kanunu Madde 77 Kapsamında İşverenin Yükümlülüğü. Sicil Dergisi, Haziran Sayısı.
  • Kütük, Ö. (2008). Liselerde Okul Güvenliğine Yönelik Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB (2014). Uyuşturucu Kullanımı ve Bağımlılık ile Mücadele (2014/20). 19/11/2018 tarihinde https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar /2014_09/18112817_genelge.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2014). Uyuşturucu Kullanımı ve Bağımlılıkla Mücadele Genelgesi. Karar Sayısı: 26670320/160.02/3938012. 19/11/2018 tarihinde https:// orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_09/18112817_genelge.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2015). Uyuşturucu Kullanımı ve Bağımlılık ile Mücadele (2014/20). 23/11/2018 tarihinde https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar /2014_09/18112817_genelge.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2018). Okul Güvenliği Genelgesi. 05/05/2018 tarihinde http://www.meb.gov.tr/okul-guvenligi-genelgesi-yayimlandi/haber/16262/tr adresinden alınmıştır.
  • MEB (2018). Okullarda Güvenlik önlemlerinin alınması (2018/10). 19/11/2018 tarihinde https://www.memurlar.net/haber/744879/meb-den-okullarda-guvenlik-onlemlerinin-alinmasina-dair-genelge.html adresinden alınmıştır.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Taşdan, M. (2008). Okul ve Öğrenci Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (34), 69-83.
  • Mercin, L. 2005. İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Eğitim Kurumları Açısından Gerekliliği ve Geliştirme Etkinliği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (14), 128-144.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel Araştırma, (S. Turan, çev.), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2. Baskı.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Okullarda Afete Hazırlık (2010). 22/11/2018 tarihinde https://www.ibc.org.tr/userfiles/files/MEDIA_files_19_ 615.pdf adresinden alınmıştır.
  • Palmer, M. ve Winters, K. T. (1993 ). İnsan kaynakları (D. Şahiner, Çev.). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev. Ed. M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Saldamlı, A. (2008). İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilişim Teknolojisinin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma: Tekirdağ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 7 (13), 239-263.
  • Sümer, H. H. (2013). Bireysel Basın İş Hukuku. Konya: Mimoza Yayınları.
  • Tunç, B., Yıldız, S. ve Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 384-40.
  • Turhan, M. ve Turan, M. (2012). Ortaöğretim Kurumlarında Güvenlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice, 18 (1), 121-142.
  • Türkmen, M. (2004). Ortaöğretim Kurumlarında Okul Güvenliği İle İlgili Yaşanan Sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsi.
  • Ulusoy, M. E. (2013). İşverenin İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından İşyerinde Örgütlenme Yükümlülüğü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Welsh, W. N. (2000). The Effects of School Climate On School Disorder. Annals of the American Academy of Political and Social Sciences (ANNALS-AAPSS), 567, 88-107.
  • Yaman, E. (2010). Psikoşiddete (mobbinge) maruz kalan öğretim elemanlarının örgüt kültürü ve iklimi algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10 (1), 547-578.
  • Yıldırım, A.ve Bakır, M. (2014). İnsan Kaynakları Uygulamaları Açısından İşçi Sağlığı Ve İşçi Güvenliği Tedbirleri Üzerine Bir Değerlendirme. 03/04/2018 tarihinde ttps://www.iku.edu.tr/upp/8562/files/Arzu-Y%C4%B1ld%C4%B1r%C4%B1m(1).pdf adresinden alınmıştır.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, Akyol, E. (2018). Okul Güvenliği İle İlgili Yapılan Çalışmaların İncelemesi. 01/06/2018 tarihinde http://dergipark.gov.tr/download/article-file/256137 adresinden alınmıştır.
  • Yıldız Akyol, E. (2015). Okul Güvenliği İle İlgili Yurtiçinde ve Yurtdışında Yapılan Çalışmaların İncelemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 13 (1), 1-12.
  • Yılmaz, F. (2010). Türkiye’de İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetlerinde ve Örgütlenmesi: Sağlık ve Güvenlik Birimleri Hakkında Yönetmeliğin Eleştirel Bir Değerlendirmesi. 17/04/2018 tarihinde http://www.kamu-is.org.tr/pdf/1124.pdf adresinden alınmıştır.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Göreve Yeni Başlayan Özel Dershane Öğretmenlerinin Kurumlarındaki Çalışma Koşullarına İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11 (2), 635-650.
  • 2017-2018 Eğitim-Öğretim Döneminde Okulların Çevresinde Alınacak Güvenlik Tedbirleri. 05-05-2018 tarihinde https://www.icisleri.gov.tr/ 2017-2018-egitim-ogretim-doneminde-okullarin-cevresinde-alinacak-guvenlik-tedbirleri adresinden

İnsan Kaynakları Yönetiminin İş Güvenliği Uygulamaları Açısından Okul Güvenliği

Year 2020, , 1154 - 1167, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3590

Abstract

Bu araştırmanın amacı okul güvenliği uygulamaları ve sorunlarına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Bolu il merkezi devlet okullarında çalışan 15 öğretmen ve 15 yönetici oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, içerik analizi ve betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılar, okulların güvenli bir ortam olması için fiziksel alanların güvenli hale getirilmesi, nöbetçi öğretmen-öğrenci ve güvenlik görevlisi görevlendirilmesi vb. görüşler belirtmişlerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu okulların güvenli ve yaşanabilir bir ortam olması konusunda sorunlar yaşanmadığını, yapılanların yeterli olduğunu belirtirken, bir kısmı da sorunların üstesinden gelmek için bilgilendirme ve rehberlik toplantıları/konferansları yapma, görüşünü belirtmiştir. Bununla birlikte mevzuat ve yasalardaki eksiklik, yetki yetersizliği dile getirilen görüşler arasındadır. Sorunların çözümüne yönelik yapılan öneriler ise toplantı ve konferansların daha sık yapılması, sevgi, saygı ve hoşgörü ortamının artırılması, okul güvenlik görevlisi sayısının artırılması, diğer kurumlarla işbirliği, fiziksel yeterliliklerin artırılması, yetkilerin artırılması vb. şeklindedir.

References

  • Alp, K. (2012). İlköğretim Okullarında Güvenlik. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksoy, Ü. (2017). Eğitim Kuruluşlarında İnsan Kaynakları Yönetiminin Uygulanma Düzeyi Üzerine Bir Araştırma: Osmaniye Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş: Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktaş Ercan, Ç. (2018). Yöneticilerin Nöroliderlik ve İnsan Kaynakları Yönetimi Yeterliliklerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Argon, T. ve Eren A. (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Ayar, N. (2010). Okul güvenliği sorununa farklı bir yaklaşım: Okul polisi uygulaması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ayyıldız, A. ve Akın, U. (2016). Okul Güvenliğinin Sağlanmasında Nöbetçi Öğretmen Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11/3.
  • Ayyıldız, A. (2015). Okul Güvenliğinin Sağlanmasında Nöbetçi Öğretmen Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Balkır, G. Z. (2012). İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkının Korunması: İşverenin İş Sağlığı ve Güvenliği Organizasyonu. Sosyal Güvenlik Dergisi, 2 (1), 56-91.
  • Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik (2007, 19 Aralık). Resmî Gazete Sayı:26735). 19/11/2018 tarihinde http://www.resmi gazete .gov.tr/eskiler/2007/12/20071219-2.htm adresinden alınmıştır.
  • Bostancı, Y. (2011). İşverenin İş güvenliği ve Sağlığına İlişkin Yükümlülüklerini Yerine Getirememesi ve Yaptırımları. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 12 (1-2).
  • Bucher, K. T. ve Manning, M. L. (2005). Creating Safe Schools. The Clearing House, 79 (1), 55-60.
  • Can, E. (2014). Liselerde Çalışan Öğretmen ve Yöneticilerin Okul Güvenliği Konusundaki Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş: Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Çalık, T., Kurt, T. ve Çalık, C. (2011). Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, (4), 73-85.
  • Çelik, K. (2005). Eğitimde Acil Durum Yönetimi Modeli Önerisi. Eğitim Araştırmaları, 5 (20), 87-98.
  • Delice, O. E. ve Arslan, M. M. (2018). Koruyucu Güvenlik Önlemlerine Yönelik Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5 (1).
  • Deliönü, Ö. ve Utlu, Z. (2016). Lise ve dengi okullarda iş sağlığı ve güvenliği ile iş sağlığı ve Güvenliği dışındaki tehlikeler. International Journal of Human Sciences, 13 (1), 1514-1531. Doi:10.14687/ijhs.v13i1.34341.
  • Dönmez, B. (2001). Okul güvenliği sorunu ve okul yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7 (25), 63-74.
  • Dönmez, B. ve Güven, M. (2001). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algı ve Beklentileri. VI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bildiri Özetler Kitabı, Ankara: ODTÜ Eğitim Fakültesi, 13.
  • Dönmez, B. ve Özer, N. (2010). Güvenlik Kamera Sistemlerinin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Educational Administration: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16 (2), 215-230.
  • Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Erol, F. (2008). İnternet Kafelerin Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Araştırması. Ankara: Kaynak Kitaplar Serisi.
  • Erol, F. (2009). Okulda Güvenlik Sorununa Yol Açan Etkenlerin Belirlenmesi. 05/05/2018 tarihinde https://www.meb.gov.tr/earged/earged/ Okul_guvenligi.pdf adresinden alınmıştır.
  • Erol, S. (2015). İş Sağlığı ve Güvenliği Konusunda İşveren, Çalışan ve Devletin Rolü. 03/04/2018 tarihinde http://dergipark.gov.tr/assam/issue/ 32281/358441 adresinden alınmıştır.
  • Fındıkçı, İ. (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
  • Fındıkçı, İ. (1999). İnsan Kaynakları Yönetimi. Bursa: Alfa Yayınları.
  • Geyin, Ç. (2007). Genel Liselerde Okul Güvenliği Algılarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gülbaz, L. (2016). İlkokul Yönetici ve Öğretmenlerinin Okul Güvenliğine İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güler, K. (2010). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algılarının İncelenmesi: Sultanbeyli İlçesi Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gökdaş, I. (2007). İlköğretimde Şiddet: Okullarda Şiddet ve Çocuk Suçluluğu (Ed.: Adem Solak). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gündoğdu, K., Saracaloğlu, A. S., Altın, M. ve Üstündağ, N. (2015). Okul Nöbetlerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Problemler ve Öneriler. İlköğretim Online, 14 (1), 276-294.
  • Işık, H. (2004). Okul Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme. Milli Eğitim Dergisi. (164), 69-83.
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu (2012). 17/11/2018 tarihinde http://www.mevzuat. gov.tr/ MevzuatMetin/1.5.6331.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kahveci, N. G. (2012). Genel Liselerde Karşılaşılan Disiplin Sorunlarının Uzamsal İncelenmesi: İstanbul’dan Bir İlçe Örneği. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 7 (1).
  • Karaca, D. (2009). İlköğretim Okullarında Yöneticilerin İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerini Yerine Getirebilme Yeterlilikleri ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karacan, E. ve Erdoğan, Ö. N. (2011). İşçi Sağlığı ve İş Güvenliğine İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonları Açısından Çözümsel Bir Yaklaşım. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 102-116.
  • Karakütük, K., Özbal, E. ve Sağlam, A. (2017). Okul Yönetiminde Okul Güvenliğini Sağlamak İçin Yapılan Uygulamalar Konusunda Öğretmen ve Okul Müdürlerinin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (3), 1214-1232.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kılıç, L. (2011). İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı ve 4857 Sayılı İş Kanunu Madde 77 Kapsamında İşverenin Yükümlülüğü. Sicil Dergisi, Haziran Sayısı.
  • Kütük, Ö. (2008). Liselerde Okul Güvenliğine Yönelik Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB (2014). Uyuşturucu Kullanımı ve Bağımlılık ile Mücadele (2014/20). 19/11/2018 tarihinde https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar /2014_09/18112817_genelge.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2014). Uyuşturucu Kullanımı ve Bağımlılıkla Mücadele Genelgesi. Karar Sayısı: 26670320/160.02/3938012. 19/11/2018 tarihinde https:// orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_09/18112817_genelge.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2015). Uyuşturucu Kullanımı ve Bağımlılık ile Mücadele (2014/20). 23/11/2018 tarihinde https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar /2014_09/18112817_genelge.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2018). Okul Güvenliği Genelgesi. 05/05/2018 tarihinde http://www.meb.gov.tr/okul-guvenligi-genelgesi-yayimlandi/haber/16262/tr adresinden alınmıştır.
  • MEB (2018). Okullarda Güvenlik önlemlerinin alınması (2018/10). 19/11/2018 tarihinde https://www.memurlar.net/haber/744879/meb-den-okullarda-guvenlik-onlemlerinin-alinmasina-dair-genelge.html adresinden alınmıştır.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Taşdan, M. (2008). Okul ve Öğrenci Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (34), 69-83.
  • Mercin, L. 2005. İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Eğitim Kurumları Açısından Gerekliliği ve Geliştirme Etkinliği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (14), 128-144.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel Araştırma, (S. Turan, çev.), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2. Baskı.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Okullarda Afete Hazırlık (2010). 22/11/2018 tarihinde https://www.ibc.org.tr/userfiles/files/MEDIA_files_19_ 615.pdf adresinden alınmıştır.
  • Palmer, M. ve Winters, K. T. (1993 ). İnsan kaynakları (D. Şahiner, Çev.). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev. Ed. M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Saldamlı, A. (2008). İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilişim Teknolojisinin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma: Tekirdağ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 7 (13), 239-263.
  • Sümer, H. H. (2013). Bireysel Basın İş Hukuku. Konya: Mimoza Yayınları.
  • Tunç, B., Yıldız, S. ve Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 384-40.
  • Turhan, M. ve Turan, M. (2012). Ortaöğretim Kurumlarında Güvenlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice, 18 (1), 121-142.
  • Türkmen, M. (2004). Ortaöğretim Kurumlarında Okul Güvenliği İle İlgili Yaşanan Sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsi.
  • Ulusoy, M. E. (2013). İşverenin İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından İşyerinde Örgütlenme Yükümlülüğü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Welsh, W. N. (2000). The Effects of School Climate On School Disorder. Annals of the American Academy of Political and Social Sciences (ANNALS-AAPSS), 567, 88-107.
  • Yaman, E. (2010). Psikoşiddete (mobbinge) maruz kalan öğretim elemanlarının örgüt kültürü ve iklimi algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10 (1), 547-578.
  • Yıldırım, A.ve Bakır, M. (2014). İnsan Kaynakları Uygulamaları Açısından İşçi Sağlığı Ve İşçi Güvenliği Tedbirleri Üzerine Bir Değerlendirme. 03/04/2018 tarihinde ttps://www.iku.edu.tr/upp/8562/files/Arzu-Y%C4%B1ld%C4%B1r%C4%B1m(1).pdf adresinden alınmıştır.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, Akyol, E. (2018). Okul Güvenliği İle İlgili Yapılan Çalışmaların İncelemesi. 01/06/2018 tarihinde http://dergipark.gov.tr/download/article-file/256137 adresinden alınmıştır.
  • Yıldız Akyol, E. (2015). Okul Güvenliği İle İlgili Yurtiçinde ve Yurtdışında Yapılan Çalışmaların İncelemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 13 (1), 1-12.
  • Yılmaz, F. (2010). Türkiye’de İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetlerinde ve Örgütlenmesi: Sağlık ve Güvenlik Birimleri Hakkında Yönetmeliğin Eleştirel Bir Değerlendirmesi. 17/04/2018 tarihinde http://www.kamu-is.org.tr/pdf/1124.pdf adresinden alınmıştır.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Göreve Yeni Başlayan Özel Dershane Öğretmenlerinin Kurumlarındaki Çalışma Koşullarına İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11 (2), 635-650.
  • 2017-2018 Eğitim-Öğretim Döneminde Okulların Çevresinde Alınacak Güvenlik Tedbirleri. 05-05-2018 tarihinde https://www.icisleri.gov.tr/ 2017-2018-egitim-ogretim-doneminde-okullarin-cevresinde-alinacak-guvenlik-tedbirleri adresinden
There are 68 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Ayhan Kandemir This is me

Türkan Argon This is me

Publication Date May 20, 2020
Acceptance Date August 15, 2019
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Kandemir, A., & Argon, T. (2020). İnsan Kaynakları Yönetiminin İş Güvenliği Uygulamaları Açısından Okul Güvenliği. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1154-1167. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3590

10037