Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin sosyobilimsel konular hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuş olup, Türkiye’nin batısında İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görev yapan 6 Fen Bilimleri öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan ve fen bilimleri alanında uzman iki öğretim üyesinin görüşleri alınarak son hali verilen görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler transkript edilmiştir. Elde edilen yazılı dokümanlar araştırma problemine cevap olacak şekilde nitel araştırma felsefesine uygun olgun olarak içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda, fen bilgisi öğretmenlerinin sosyobilimsel konuların ne anlama geldiği konusunda farklı fikirlere sahip olduğu ve sosyobilimsel konulara örnek vermede belli konular dışına çıkmakta zorlandıkları görülmüştür. Öğretmenlerin gözünden sosyobilimsel konuların fen eğitimindeki yeri incelendiğinde ise fen bilgisi öğretmenlerinin sosyobilimsel konuların fen öğretimine dâhil edilmesi konusundaki fikirleri olumlu yönde olduğu tespit edilirken katılımcıların sınıf içerisinde tartışılmaması gereken sosyobilimsel konulara örnek vermekte zorlandıkları görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to explore the views of inservice science teachers on Socioscientific issues (SSI). The research was
carried out by using the phenomenological research, which is one of the qualitative research methods. The participants of
the study was formed by using the criterion sampling method, which is one of the purposeful sampling methods. The
participants were 6 inservice science teachers working in the western part of Turkey. In present study, the interview form,
developed by the researcherswere used as data collection tools. The data obtained from the research were transcribed.
Written documents obtained were analyzed mature by content analysis in accordance with the qualitative research
philosophy. As a result of the research, it has been observed that science teachers have different ideas about what SSI mean
and have difficulties to get out of certain subjects in giving examples to SSI. When the place of SSI in science education was
examined, it was found that the science teachers' opinions about the inclusion of SSI in science teaching is positive. It was
seen that the participants had difficulty in giving examples to SSI that should not be discussed in the classroom. Suggestions
were made in the light of the findings obtained from the present study.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2022 |
Acceptance Date | January 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 |