Araştırmanın amacı, görme yetersizliği olan öğrencilerin kaynaştırma eğitimine devam ettiği sınıflardaki öğretmenlerin fen bilimleri derslerindeki öğretim davranışlarını; a) öğrencilere sundukları öğrenme fırsatları, b) öğrencilere öğretimi açık ve anlaşılır bir şekilde sunup sunmadıkları ve c) görme yetersizliği olan öğrencileri bu derslerde gerçekleştirilen öğretim etkinliklerine katmaları bakımından betimlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma modeli olarak tarama modellerinden Tekil Tarama Modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Ankara İli’ne bağlı merkez ilçelerdeki ilkokullarda görev yapan 11 sınıf öğretmeni ve bu öğretmenlerin sınıflarında eğitimine devam eden 11 görme yetersizliği olan öğrencidir. Verilerinin toplanması için veri toplama aracı olarak, sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri derslerinde gerçekleştirilen video kayıtları ve toplanan video kayıtlarının değerlendirilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğretim Davranışları Değerlendirme Aracı” kullanılmıştır. Araştırma bulguları, araştırmaya katılan öğretmenlerin öğretim davranışlarının; öğrencilere sundukları öğrenme fırsatları, öğrencilere açık ve anlaşılır bir öğretim sunmaları ve görme yetersizliği olan öğrencileri öğretim etkinliklerine katmaları bakımından yetersiz olduğunu göstermektedir.
Kaynaştırma Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Fen Bilimleri Dersi Öğretim Davranışları Etkili Öğretim
Purpose: The present study aimed to describe the instructional behaviors of the inclusive classroom teachers (the provided
learning opportunities, whether the teachers conducted a clear and comprehensible instruction, and the inclusion of the
students with visual impairments in instructional activities) in science classes attended by students with visual impairments.
Model: The present study was conducted with Single Screening Model. The study participants included 11 classroom teachers
employed in primary schools located in the central districts of Ankara Province and 11 visually impaired students who attended
their classes. The study data were collected with videos recorded in science classes instructed in the participating teachers’
classrooms. The study data were analyzed with the "Instructional Behavior Assessment Tool (IBAT)" developed.
Findings: The study data demonstrated that the instructional behavior of the participating teachers was inadequate based on
provided learning opportunities for the students, clear and comprehensive instruction, and inclusion of the students with visual
impairment in educational activities
Inclusive Education Students with Visual İmpairments Science Classes Instructional Behaviors Effective Teaching
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2022 |
Acceptance Date | January 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |