Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitimde Uzamsal Görselleştirme: 3 Boyutlu Tasarım Sürecinin Uzamsal Yeteneğe Etkisi

Year 2020, , 2295 - 2304, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833530

Abstract

Uzamsal görselleştirme bireyin bir nesneyi manipüle etme becerisi olarak düşünülebilir. Alanyazında zekanın bir ölçüsü olarak da tanımlanan uzamsal yeteneğin bir çok farklı konu alanında (matematik, fizik, mühendislik vb.) başarı sağlamayla da doğrudan ilişkisi olduğu görülmektedir. Bu yeteneğin geliştirilebilmesi için sıklıkla başvurulan bir yol da 3 boyutlu tasarım etkinlikleridir. 3B çalışma ortamlarında tasarım etkinlikleri yüz yüze yapıldığı gibi uzaktan eğitim yoluyla eş zamanlı ya da eş zamansız şekilde de uygulanabilmektedir. Bu çalışmanın amacı uzaktan eş zamanlı yürütülen 3B tasarım etkinlikleriyle ilgili sürecin durumu incelemek ve bu etkinliklerin lisans öğrencilerinin uzamsal görselleştirme becerilerine bir etkisinin olup olmadığını belirlemektir. 8 hafta süren çalışma, açıklayıcı durum çalışması deseniyle lisans düzeyinde 21 öğrenci ile öğrenme yönetim sistemi üzerinden eş zamanlı yapılan 3B tasarım etkinlikleriyle yürütülmüştür. PSV (Purdue Uzamsal Görselleştirme Testi) ve odak grup görüşmeleri veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre öğrencilerin uzamsal görselleştirme puanları etkinlik sonrasında etkinlik öncesine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir. Görüşme verileri, öğrencilerin çevrimiçi ortamda aldıkları eğitimlerde teknik problemler haricinde çok zorlanmadıklarını ve uzamsal düşünme konusunda farklı bir bakış açısı elde ettiklerini göstermektedir. Bulgular, alanyazınla birlikte tartışılarak sonuçlandırılmış ve gelecek araştırmalara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Atasoy, B., Yüksel, A.O. & Özdemir, S. (2019). 3B tasarım uygulamalarının uzamsal beceriye etkisi: Hackidhon örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 341-371.
  • Benzer, A.İ., & Yıldız, B. (2020). Meslek yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin uzamsal yeteneklerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 881-890.
  • Berg, B.L. (2009). Qualitative resarch methods for the social sciences, (7. Baskı). Boston, MA: Pearson, Ally&Bacon.
  • Bertoline, G.R. & Miller, D.C., 1990. A visualization and orthographic drawing test using the macintosh computer. Engineering Design Graphics Division Journal, 54(1), 1-7.
  • Brown, A. (2015). 3D printing in instructional settings: Identifying a curricular hierarchy of activities. TechTrends, 59(5), 16-24. https://doi.org/10.1007/s11528-015-0887-1
Year 2020, , 2295 - 2304, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833530

Abstract

References

  • Atasoy, B., Yüksel, A.O. & Özdemir, S. (2019). 3B tasarım uygulamalarının uzamsal beceriye etkisi: Hackidhon örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 341-371.
  • Benzer, A.İ., & Yıldız, B. (2020). Meslek yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin uzamsal yeteneklerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 881-890.
  • Berg, B.L. (2009). Qualitative resarch methods for the social sciences, (7. Baskı). Boston, MA: Pearson, Ally&Bacon.
  • Bertoline, G.R. & Miller, D.C., 1990. A visualization and orthographic drawing test using the macintosh computer. Engineering Design Graphics Division Journal, 54(1), 1-7.
  • Brown, A. (2015). 3D printing in instructional settings: Identifying a curricular hierarchy of activities. TechTrends, 59(5), 16-24. https://doi.org/10.1007/s11528-015-0887-1
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Ekmel Çetin This is me 0000-0002-1076-8887

Publication Date November 30, 2020
Acceptance Date November 16, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Çetin, E. (2020). Uzaktan Eğitimde Uzamsal Görselleştirme: 3 Boyutlu Tasarım Sürecinin Uzamsal Yeteneğe Etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(6), 2295-2304. https://doi.org/10.24106/kefdergi.833530