Bu araştırmada, eğitim bilimleri enstitülerinin akademik ve idari süreçlerinin işleyişini anlamak ve bu süreçlerde yaşanan sorunları ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaca dayalı olarak Türkiye’de bulunan 23 eğitim bilimleri enstitüsüne ulaşılmıştır. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın evrenin tamamı araştırmaya dahil edilmiştir. 23 eğitim bilimleri enstitüsünde bulunan 24 enstitü yöneticisi (müdür ve müdür yardımcısı) ile 74 bölüm / anabilim dalı başkanı olmak üzere toplam 98 yönetici araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan anket ile toplanmıştır. Anket formunda yönetim, danışmanlık hizmetleri, resmi yazışma ve duyurular, personel, fiziki olanaklar, öğrenci, iş birliği ve enstitünün çekiciliği başlıklarında toplam 64 madde yer almaktadır. Yaklaşık iki ay içinde toplanan verilerin analizinde SPSS analiz programından yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara dayalı olarak yöneticilerin en çok katıldığı maddeler; enstitü yazışmalarında elektronik bilgi ve bilişim sistemlerinden yararlanılması, enstitü müdürü ve yardımcılarının öğretim üyeleri için ulaşılabilir olması, danışman atamalarının yönetmeliklere uygun gerçekleştirilmesi, enstitülerin daha fazla bütçe desteğine ihtiyaç duyduğu ve enstitü müdürlerinin üniversite yönetim kurulunda temsil edilmesi ile ilgilidir. Yöneticilerin en az katıldığı maddeler ise, enstitülerin lisansüstü dersler için ayrı dersliklerinin ve akademik etkinlikler için uygun fiziki koşulların bulunması, öğrencilerin lisansüstü yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olması, diğer üniversitelerin eğitim bilimleri enstitüleri ile işbirliği yapılması, enstitü programlarına olan ilginin azalması ve enstitülerin tek bir çatı altında toplanmasıdır.
Herhangi bir kurum tarafından desteklenmemiştir.
Herhangi bir proje tarafından desteklenmemiştir.
Dergide emeği geçen tüm hakemlere ve editörlere teşekkür ederim. Saygılarımla
This study aims to understand the course of the academic and administrative processes in the institutes of educational sciences and reveal the problems encountered in these processes. Based on this objective, 23 institutes of educational sciences located in Turkey were reached. The entire population was included in the study conducted in survey research design. The study group consisted of a total of 98 administrators including 24 institute administrators (director and deputy directors) and 74 heads of division / heads of department in 23 institutes of educational sciences. The research data were collected by a questionnaire prepared by the researchers. The questionnaire contained a total of 64 items under the titles of administration, advisory services, official correspondence and announcements, personnel, physical facilities, student, cooperation, and the attractiveness of the institute. The analysis program SPSS was used in the analysis of data that were collected in approximately two months. Based on the findings obtained, the use of electronic information and information technology systems in institute correspondence, the accessibility of the institute director and deputy directors by faculty members, the actualization of advisor assignments in accordance with the regulations, the need for more support to the institute budget, and the representation of institute directors in the university administrative committee are the items with which the administrators agree most. However, the items with which the administrators agree least are the availability of separate classrooms for postgraduate programs and of appropriate physical conditions for academic activities in institutes, students’ knowledge of postgraduate regulations, cooperation with the institutes of educational sciences of other universities, the decrease in the interest in the institute programs, and gathering institutes under one roof.
Herhangi bir proje tarafından desteklenmemiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | Herhangi bir proje tarafından desteklenmemiştir. |
Publication Date | November 30, 2021 |
Acceptance Date | June 7, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |