Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin çizgi grafikleri oluşturma ve yorumlama becerilerinin sınıf düzeylerine göre incelenerek, bu beceriler ile öğrencilerin oluşturduğu çizgi grafiklerinin karşılaştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Sivas ili merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunun 6., 7. Ve 8. sınıfında öğrenim gören 93 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Mckenzie ve Padilla (1986) tarafından geliştirilen çizgi grafiklerle ilgili 26 sorudan oluşan ‘Test of Graphing in Science (TOGS)’ testi Türkçeye adapte edilmiştir. Açık uçlu sorular ve çizgi grafik çizim sorusu ile desteklenen test pilot çalışma ile geçerliliği ve güvenilirliği sağlanarak örneklem grubuna uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Analizde hem betimsel hem de çıkarımsal istatistiksel çalışmalar yapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, öğrencilerin çizgi grafik oluşturma ve yorumlama becerilerinin 7. ve 8. sınıflar arasında anlamlı farklılık göstermediği, fakat 6. sınıflarda bu becerilerin üst sınıflar lehine istatistiksel olarak anlamlı şekilde düşük olduğu saptanmıştır. Grafik çizimlerinin ise, sınıf seviyesi arttıkça iyileştiği görülse de 6. sınıf seviyesinde grafik çizim puanları ortalamalarının da düşük olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin çizgi grafik çizim puanları ile TOGS’dan elde edilen çizgi grafikleri oluşturma ve yorumlama becerileri arasında pozitif bir korelasyon olduğu tespit edilmiştir.
çizgi grafik oluşturma becerisi çizgi grafik yorumlama becerisi çizgi grafiği ilköğretim öğrencileri
This study was aimed to compare the skills to students’ creating a line graph by examining line graph construction and interpretation skills of elementary school students. Research sample consisted of 93 students, who studied 6th, 7th and 8th grade in an elementary school at Sivas in central. As a data collection tool, ‘Test of Graphing in Science (TOGS)’ test which developed by Makenzie and Padilla (1986) including 26 multiple- choice questions concerning line graphs, was adapted to Turkish. The test supported by open- ended questions and creating a line graph question, with pre-determined reliability, was applied to the sample. The obtained data were analyzed with SPSS 16.0. Both descriptive and inferential statistical analyses were conducted. In the light of the findings, it was determined that students’ line graph construction and interpretation skills did not differ significantly between 7th and 8th grades, but it was found to be quite low in favor of the upper classes in 6th grade. Although the higher the grade level of the students has improved creating a line graph, it was found to be low scores on creating a line graph in the 6th grade level. Also, it was determined that a positive correlation was found between students’ line graph construction and interpretation skills obtained from TOGS and their creating a line graph scores
line graph construction skill line graph interpretation skill line graph elementary school students
Other ID | JA43CH25VB |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 3 |