Bu araştırmada; bilgisayar destekli öğretimin, okul öncesi eğitime devam eden altı yaş
grubu çocuklarına zaman ve mekân kavramlarını kazandırmaya yönelik etkisi incelenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya ili Adapazarı İlçesi bir ilköğretim okulu anasınıflarında
öğrenim gören altı yaş grubundaki 60 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada ön test–son
test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Kol (2010)
tarafından geliştirilen Zaman ve Mekân Kavramları Başarı Testi (ZMKBT) kullanılmıştır.
Araştırma toplam 17 hafta sürmüştür. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma
hesaplamaları yapılmış ve veriler 0,05 anlamlılık düzeyinde bağımsız ve bağımlı t-testi ile
analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda ulaşılan genel sonuç; bilgisayar destekli
öğretimin çocukların zaman ve mekân kavramlarının kazanımını anlamlı biçimde desteklediği
yönündedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 4 |