The aim of this research is to determine the opinions of pre-school children towards
theology. In the research, content analysis was used as a qualitative method and semi-structured
interview forms were used as a measuring tool. The sample consisted of 58 children between the
ages of 5-6 who continue their education in pre-school. The results revealed that the children
liked theology, not because of its religious focus but rather the activities within the content. It
is found that besides the religious knowledge, theology provides the children with concepts that
support their social development.
Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarına eğitime devam eden 5-6 yaş
çocuklarının din eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada yöntem olarak nitel
araştırma yöntemlerinden içerik analizi, ölçme aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, okul öncesi eğitim kurumuna devam
eden 5-6 yaş aralığında ki 58 çocuk oluşturmuştur. Araştırma sonucunda çocukların verilen
din dersini sevdikleri fakat bu sevginin din dersinden ziyade dersin içeriğindeki etkinliklerden
kaynaklandığını, din dersinde dini bilgilerin yanı sıra sosyal gelişimlerine destek sağlayacak
kavramları da öğrendikleri sonuçları bulunmuştur.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Acceptance Date | November 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 5 |