The present study aimed to investigate the preschool teachers’ views and practices on
learning centers. The study group was determined by criterion sampling, a purposive sampling
method. The research involved in the preschool teachersserving at the independent nursery
schools in the city center of Kırşehir province and employed both the interview and observation
techniques of the qualitative research method. The data collection tools developed by the
researchers for the purposes of the study included the semi-structured “Teacher Interview
Form” to find the views of the teachers on learning centers and the “Learning Centers
Observation Form” to find the practice at the learning centers. Descriptive analysis was used
for the assessment of the data. It was concluded as a result of the study that generally the
teachers needed support as regards the program and its application.
Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve
uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden
ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma Kırşehir il merkezindeki bağımsız
anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri üzerinde yürütülmüş, nitel araştırma
yöntemlerinden görüşme ve gözlem tekniğine birlikte yer verilmiştir. Çalışmada araştırmacılar
tarafından geliştirilen, öğretmenlerin öğrenme merkezleri hakkındaki görüşlerini belirlemeye
yönelik yarı yapılandırılmış “Öğretmen Görüşme Formu” ve öğrenme merkezlerindeki
uygulamalarını belirlemeye yönelik ise “Öğrenme Merkezleri Gözlem Formu” kullanılmıştır.
Verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda genel
olarak öğretmenlerin program ve uygulanması konusunda desteğe ihtiyaç duydukları sonucuna
varılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 5 |