This study
investigated the contribution of task-based language learning in a 3D virtual
world to anxiety, motivation, and self-confidence. The participants were Middle
East Technical University preparatory students speaking English as a foreign
language, and the 3D environment selected was Second Life, an online virtual
world with a global user base. The results demonstrated the effectiveness of
task-based language learning in the virtual environment, which had a positive
impact on students. Findings suggest that students’ experiences in Second Life
provided them with increased motivation and self-confidence, helping them
overcome anxiety related to speaking English.
Bu
çalışma sanal dünyalarda uygulanan görev temelli dil eğitimi etkinliklerinin
endişe, güdülenme ve özgüven açısından katkılarını incelemiştir. Katılımcı grup
Orta Doğu Teknik Üniversitesi yabancı dil olarak İngilizce eğitimi alan
hazırlık sınıfı öğrencileridir ve çalışma uygulaması küresel kullanıcı
profiline sahip Second Life ortamında yapılmıştır. Çalışma sonuçları sanal
dünyalarda görev temelli dil etkinliklerinin etkili olduğunu göstermiş ve
öğrencilerde olumlu izlenimler bıraktığı sonucuna varılmıştır. Çalışma
sonuçlarına göre öğrencilerin Second Life ortamında edindikleri tecrübelerin
İngilizce konuşmaya yönelik endişe seviyelerinde azalmaya, güdülenme ve özgüvenlerinde
ise artışa katkısı vardır
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Other ID | 1152 |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2018 |
Acceptance Date | July 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 2 |