Bu araştırmanın
amacı, lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıklarının incelenmesidir.
Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Eyüp
ilçesindeki 6 farklı okulda öğrenim gören 473 öğrenci oluşturmuştur.
Öğrencilerin sosyal medya bağımlılıklarını belirlemek amacıyla Tutgun Ünal ve
Deniz (2015) tarafından geliştirilen “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmada genel olarak lise öğrencilerinin sosyal medyaya
orta seviyede bağımlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca lise öğrencilerinin
sosyal medya bağımlılıklarının cinsiyet, okul türü, sınıf seviyesi, sosyal
medya kullanım yılı, günlük ortalama internet kullanım süresi gibi değişkenler
açısından farklılaştığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarının sosyal medya bağımlılığı
konusundaki alan yazına katkı sağlayacağı umulmaktadır.
The
aim of this study is to investigate high school students’ social media
addiction. The study was conducted with 473 students who were educated in
2014-2015 academic year at 6 different schools in İstanbul, Eyüp disctrict.
‘Social Media Addiction Scale’ developed by Tutgun, Ünal and Deniz (2015) was
used to determine the students’ social media addiction. The results in general showed
that high school students have a medium level social media addiction. Besides,
it was also concluded that high school students’ social media addiction differed
on the basis of gender, school type, class level, length of social media use,
average internet use time on daily basis etc. It is hoped that research results
will contribute to social media addiction literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Other ID | 1568 |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2018 |
Acceptance Date | May 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 2 |