Bu araştırmada, yedinci
sınıf öğrencilerinin sentezleyen zihin beceri düzeyleri ile Matematik ve Fen
Bilimleri dersleri akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişki; yüksek, orta ve
düşük akademik başarı düzeyindeki öğrencilerin sentezleyen zihin beceri düzeyleri
arasındaki fark incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; SBS puanlarına
göre belirlenen yüksek (n=74), orta (n=75) ve düşük (n=59) başarı düzeyinde 3
okulun 208 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verileri;
araştırmacılar tarafından geliştirilen sentezleyen zihin algı ölçeği, Matematik
ve Fen Bilimleri başarı testleri ile toplanmıştır. Veri analizinde ortalama,
standart sapma ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayıları hesaplanmış,
açıklayıcı faktör analizi, tek yönlü
varyans analizi (ANOVA) ve Scheffe Testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda;
hem sentezleyen zihin beceri düzeyi ile akademik başarı düzeyleri arasında
anlamlı düzeyde ilişki bulunduğu, hem de farklı akademik başarı düzeyindeki
öğrencilerin sentezleyen zihin beceri düzeyleri arasında yüksek akademik başarı
düzeyindeki öğrenciler lehine anlamlı farklar olduğu görülmüştür.
In this
study, the relation between synthesizing mind behaviors and academic
achievement levels; the difference of synthesizing mind behaviors levels in
different achievement levels were investigated. The study group consisted of
208 7th grade students in three schools (59 from below average, 75
from average and 74 from above average school) located in the central district
of Ankara. The data was gathered by synthesizing mind scale and math &
science examinations, developed by the researchers. For data analysis; the
mean, standard deviation and Pearson correlation coefficient were calculated
and explanatory factor analysis, one way analysis of variance (ANOVA) and
Scheffe Test were performed. In the end,
there were significant relations between the levels of students’ synthesizing
mind behaviors and academic achievements in math & science and the
significant differences between the students’ synthesizing mind behaviors in
favor of above average students.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2018 |
Acceptance Date | February 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 5 |