Abstract
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin konuşma kaygısının ve İngilizce dersine yönelik tutumlarının derse katılımlarını ne düzeyde yordadığını ortaya koymaktır. Araştırma, 442 lise öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama araçları olarak; “Derse Katılım Envanteri”, “İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği” ve”İngilizce Dersine Ait Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan edilen veriler; betimleyici istatistikler (ortalama ve standart sapma), t testi, ANOVA, Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı (r) ve aşamalı regresyon analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, İngilizce dersine yönelik tutumun, lise öğrencilerinin İngilizce dersine katılım durumlarına ilişkin varyansın yaklaşık olarak yarısını (%41.2) açıklayacak güçte olduğu, fakat İngilizce konuşma kaygısının lise öğrencilerinin İngilizce dersine katılımlarını anlamlı düzeyde yordamadığı saptanmıştır.