Bu sınıf araştırması, ana dili İngilizce olmayan bir İngilizce
öğretmeninin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere nasıl düzeltici
dönüt sunduğunu araştırmaktadır. Daha detaylı bir şekilde, bu çalışma öğrencilerin
yaptığı dil hatalarını ortaya çıkarmayı, öğretmenlerin bu hatalara hangi tür
düzeltici dönüt verdiğini ve öğrencilerin bu dönütleri kavrama düzeylerini
ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Veri, ses kaydı kullanılarak toplanmış; bu veri
öğrencilerin hata türlerini, öğretmenin verdiği düzeltici dönüt türlerini ve
öğrencilerin kavrama oranlarını bulmak için detaylı bir şekilde analiz
edilmiştir. Sonuçlar; dil bilgisi hatalarının en çok yapılan, sözcüksel
hataların en az yapılan hata türü olduğunu göstermiştir. Ayrıca, çalışma direkt
düzeltmenin en çok kullanılan düzeltici dönüt türü olduğunu, açıklama isteği
türünün de en az tercih edilen dönüt türü olduğunu ortaya çıkarmıştır. Verilen
tüm düzeltici dönütlerin de öğrenciler tarafından yüzde yüz oranla kavrandığı
ve dönütlerden sonra öğrencilerin hatalarını başarılı bir şekilde düzelttikleri
görülmüştür.
This classroom-based research investigated how a
non-native teacher of English provided corrective feedback to Turkish EFL
learners. More specifically, the study aimed to identify language errors
produced by the students, corrective feedback types employed by the teacher, and
students’ uptake rate following the provided feedback. The data were collected
through audio-recording, transcribed, and analyzed in detail for the type of
learner errors, type of teacher feedback, and rate of learner uptake. The results
revealed that grammatical errors were found to be the most produced error type,
and lexical errors were found to be least produced error type. The study also
indicated that recast was the most frequently preferred, and clarification
request was the least frequently preferred corrective feedback type by the
teacher. It was also found that all feedback types led to successful correction
of erroneous utterances of the students with 100% learner uptake rate.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2018 |
Acceptance Date | June 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 6 |