The purpose of this study is to explain the concept of accreditation
and to evaluate accreditation studies in higher education. Having accreditation
for educational institutions, especially higher education institutions, means
certifying the quality of their education. Institutions aim to approve their
education in terms of 'quality' by applying to both national and international
organizations.
Since accreditation is a continuous process, the accreditation firms
periodically repeat the process and check whether the institution meets the
established standards. At the end of this process, the duration of the
accreditation document is either extended or terminated. Having an
accreditation document increases recognition of the diploma given by the
institution, and shows that it meets national or international standards for an
educational institution.
Bu
çalışmanın amacı, akreditasyon kavramını açıklamak ve yükseköğretimde
akreditasyon çalışmalarını ele alarak değerlendirmektir. Başta yükseköğretim
kurumları olmak üzere eğitim kurumları için akreditasyona sahip olmak
eğitimlerinin kalitesini belgelemek anlamına gelmektedir. Kurumlar, hem ulusal
hem de uluslararası kuruluşlara başvurarak eğitimlerini ‘kalite’ açısından
onaylatmayı amaçlamaktadırlar.
Akreditasyon
devamlı bir süreç olduğundan, akreditasyon kuruluşu denetlemeyi belli
periyodlarda tekrarlamakta, kurumun, tespit edilen standartları yerine
getirilip getirmediğini kontrol etmektedir. Yapılan değerlendirilme sonunda
akreditasyon belgesinin süresi uzatılmakta ya da sona erdirilmektedir. Eğitim
kurumu için, akreditasyon belgesine sahip olmak belirlenen uluslararası ve
ulusal standartları yerine getirdiğini belirtirken, eğitim kurumun verdiği
diplomanın da tanınırlığını artırmaktadır.
Akreditasyon sisteminin amaçları; yükseköğretim
kurumlarının karşılıklı birbirlerini tanıma sürecini kolaylaştırmak,
hızlandırmak, diploma ve unvanların karşılaştırılabilmesini sağlamaktır. Sonuç
olarak, muhasebe eğitimi ile akreditasyon arasında ilişkinin değerlendirilmesi
önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2019 |
Acceptance Date | January 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 2 |