The negative
relationship between foreign language anxiety and foreign language learning has
been well-established over the last four decades. Yet, teacher language anxiety
remains a relatively unexamined phenomenon The purpose of this study is to
investigate what anxious non-native student teachers perceive to be the sources
and effects of their feelings of foreign language anxiety. The findings
indicate the participants experience feelings of anxiety due to their fear of
being negatively evaluated, concern over errors, and negative self-perceptions.
Language anxiety also appears to have a number of negative impacts on foreign
language instruction which have not been investigated in-depth before.
Yabancı dil kaygısı ile yabancı
dil öğrenimi arasındaki negatif ilişki son kırk yılda iyice yerleşmiştir. Yine
de, öğretmen dil kaygısı göreceli olarak incelenmemiş bir fenomen olarak
kalmaya devam etmektedir. Bu çalışmanın amacı, anadili İngilizce olmayan
yabancı öğretmen adaylarının yabancı dil kaygısı kaynaklarını ve etkilerini
incelemektir. Bulgular, katılımcıların olumsuz değerlendirilme korkusu, hatalara
ilişkin endişeler ve olumsuz benlik algıları nedeniyle endişe duyduklarını
göstermektedir. Dil kaygısının, yabancı dil öğretimi üzerinde daha önce detaylı
olarak araştırılmamış birtakım olumsuz etkileri olduğu da görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2019 |
Acceptance Date | July 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 3 |