Öğrenciler her gün basit ya da zor
birçok karar vermektedirler. Bu zor kararları vermeye çalışırken, düşünülmüş
kararlara varmada tüm adımları düşünmeyi sıkça başaramamaktadırlar. Altı
şapkalı düşünme tekniği, zor yaşam kararlarını vermede çeşitli görüşlerden
yararlanma ve düşünmede öğrencilere yardım etmektedir. Amaç: Hemşirelik
eğitiminde altı şapkalı düşünme tekniği ile düz anlatım tekniği karşılaştırılarak
öğrenci hemşirelerin öğrenme başarısına hangi tekniğin daha etkili olduğunun
belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Ön test, son test kontrol gruplu deneme
modeline göre yarı deneysel olarak gerçekleştirilen araştırma kapsamına, bir hemşirelik fakültesinde öğrenim gören
birinci sınıf öğrencilerinden araştırmaya katılmayı kabul eden öğrenciler
alınmıştır (n=126). Araştırma verileri, “Tanıtıcı Bilgi Formu” ve “Sağlığı
Geliştirme” konusunda araştırmacılar tarafından ilgili literatür doğrultusunda
hazırlanan bilgi testleri ön-test, son-test kullanılarak toplanmıştır.
Verilerin analizinde, sayı, yüzde dağılımları ve t-testi yapılarak
değerlendirilmiştir. Bulgular: Deney grubunun son test puan ortalaması
58,09±18,09 ile kontrol grubunun son test puan ortalaması 51,98±14,32 bulunmuştur.
Deney ve kontrol grubunun son test puan ortalamaları arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Öğrenciler, Altı
Şapkalı Düşünme tekniğinin farklı, eğlenceli, zevkli olduğunu ifade etmişlerdir. Sonuçlar:
Altı şapkalı düşünme tekniğinin başarıyı geleneksel yöntemlere göre daha çok
arttırdığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca, çalışmanın hemşirelik öğrencilerinin
kritik düşünme yeteneklerinin gelişmesi için önemli olan yaratıcı eğitim
yönteminin kullanımının test edilmesi açısından da önemli olduğu
düşünülmektedir.
Student nurses every day, give many
decided a simple or difficult. This teaching technique is helping for student
nurses to give difficult decisions in life with thinking and using a variety of
opinions. Aim: This study compared to the six hat thinking technique, the
student lecturing technique of nurses in terms of learning achievement was
conducted to determine which technique is more effective and permanent. Method:
In the quasi-experimental study with pre-test and post-test control group,
students who were accepted to participate in the survey were selected from the
first-year students who were studying at a faculty of nursing (n=126). Research
data, "Information Form" and "Health Promotion" by the
researchers in the information prepared in accordance with the related
literature testing the pre-test and post-testing were collected using. Analysis
of the data, number, percentage and research findings were evaluated and
compared by t-test. Results: The Post-test score of the experimental group was
58,09 ± 18,09 and the post-test score of the control group was 51,98 ± 14,32.
It was determined that there was a statistically significant difference between
the experimental and control group's final test scores (p <0.05). Students
expressed that The Six Thinking Hats technique was different, fun, and
enjoyable. Conclusion: The result was that the six- thinking hat technique increased
the success more than traditional methods. It is also believed that the study
is important in terms of testing the use of creative instruction that is
crucial to the development of critical thinking skills of nursing students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Acceptance Date | August 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 4 |