The primary purpose of science education is to help students become scientifically literate. In this study, what misconception is and why misconception occurs and how Learning Cycle approach can overcome misconception in science will be explained in the light of research. Students who enter the classroom with inappropriate pre-existing ideas about the world, which are not to scientific explanations, are said to have misconceptions. The results from a review of literature show that misconceptions occur for many reasons. These reasons of misconceptions are mismatch between science concept and student’s mental functioning levels Piaget`s model , cognitive achievement and IQ status of students, absenteeism of students, and informal learning. Correcting misconceptions requires learners to be both aware of the misconception and dissatisfied with it and a replacement concept to be available intelligible, plausible, and applicable. Learning cycle identifies misconceptions at early stages of learning; and teachers may easily stop teaching way and then redirect concept. Basically learning cycle teaching approach prevent misconceptions in three ways; concept understanding, improved problem solving, better laboratory skills, and also technological tools help to eliminate misconceptions.
Fen bilgisi eğitiminin temel amacı öğrencilerin bilim okur yazarı olmalarına yardımcı olmaktır. Bu çalısmada kavram yanılgılarının tanımı ve nasıl ortaya çıktıgı, bu konuda “Ögrenme Döngüsü” yaklaşımı ile kavram yanılgılarının üstesinden nasıl gelindiği yapılan bilimsel araştırmalar ışığında açıklanmıstır. Sınıfa gelen öğrencilerin dünya hakındaki bilimsel olmayan fikirlere sahip olmaları onların kavram yanılgısına sahip oldukları söylenir. Literatür incelenmesi kavram yanılgılarının bir çok nedenden dolayı ortaya çıktıgını göstermistir. Kavram yanılgılarına neden olan etkenler fen kavramının öğrencinin Piaget’nin zihinsel gelişim modeli dönemleri ile olan uyumsuzlugu, ögrencinin bilişsel gelişim evresi ve zeka IQ seviyesi, ögrencinin derse devamsızlığı ve okul dışı ögrenimleridir. Kavram yanılgısını düzeltmek için öğrencilerin kavram yanılgılarından haberdar olması ve bundan rahatsızlık duyması ayrıca kavram yanılgısını ortadan kaldıracak doğru kavram bilgisinin anlaşılabilir, mantıklı ve uygulanabilir olmasına ihtiyaç vardır. Temel olarak “Ögrenme Döngüsü” yaklaşımı kavram yanılgılarına, kavramı anlama, problem çözme ve laboratuvar becerileri olmak üzere üç yönüyle müdahale eder. Ayrıca teknolojik araç gereçler de kavram yanılgılarını ortadan kaldırmada yardımcı olurlar. Sonuç olarak Ögrenme Döngüsü yaklasımı ile kavram yanılgılarını ortadan kaldırmada diğer yöntemlerden daha başarılı sonuçlar alınmıştır, çünkü “Ögrenme Döngüsü” yaklaşımı, yapılandırmacı constructivist yakalaşımı baz alan ve bir sorgulayıcı inquiry öğrenme yöntemi olduğundan başarılı sonuçlar elde edilmiştir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 15 Issue: 2 |