Gelişmekte olan teknolojinin ve kaynaşık küresel dünyanın sonucu olarak yabancı dilde iletişim kurabilmek çok önemli hale gelmiştir. Bunun için de yabancı dil öğrenen bireyin dil eğitimindeki ana (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve alt (dilbilgisi, kelime ve telaffuz) becerileri edinebilmesi oldukça önemli hale gelmektedir. Tüm bu beceriler içerisinden telaffuz becerisine diğer beceriler kadar önem verilmediği anlaşılmaktadır. Bu yüzden bu araştırmanın amacı; bir üniversitenin hazırlık öğrencilerinin yabancı dil öğretiminde telaffuz becerisiyle ilgili görüşlerini ve ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırma yöntemi olarak ise nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmış olup, öğrencilerin telaffuz becerisine yönelik düşünceleri ve ihtiyaçları araştırılması gereken bir durum olarak ele alınmıştır. Bu kapsamda araştırmacı tarafından hazırlanmış olan açık uçlu sorular yardımıyla 213 öğrenciden araştırmanın verileri toplanmıştır ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin telaffuz becerisi ile ilgili önemli sorunlarının olduğu ve telaffuz becerisi ile ilgili birtakım ögeleri bilmedikleri ve bu beceriyi dil öğrenme açısından oldukça önemli buldukları ortaya çıkarılmıştır.
In the 21st century, learning a foreign language and being able to communicate in that language has become a very important
competence. Therefore, it becomes very important for an individual who learns a foreign language to acquire the main skills
(listening, speaking, reading, and writing) and sub-skills (grammar, vocabulary, and pronunciation) in language education, but
it is also clear that not much importance is given to pronunciation skill compared to other skills. Thus, the purpose of the
research wasto find out the opinions of the prep-class university students regarding their foreign language pronunciation skills,
and to analyze their needs related to teaching pronunciation skills, and to use the research as a needs analysis of the curriculum
design that will be prepared following the current study. The study was designated according to qualitative research methods,
and the case study model was applied. The research data was collected from 213 students through the form consisting of five
open-ended questions prepared by the researcher, and the data obtained were analyzed by the content analysis method. As a
result of the research, it was determined that the students have some important problems with pronunciation skills and that
they find this skill highly important in terms of language learning.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2021 |
Acceptance Date | November 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 29 Issue: 3 |