Çalışma, argümantasyon modelinin ortaokul 5. sınıf Fen Bilimleri dersinde kullanımının öğrencilerin fen başarılarına, tartışmacı tutumlarına ve problem çözme algılarına etkisinin incelenmesini amaçlamaktadır. Çalışma grubu uygun örnekleme yöntemiyle Hatay ili Defne ilçesindeki bir ortaokul seçilerek yansız atama yoluyla da deney ve kontrol grupları olarak belirlenmiştir. Çalışmada ön test- son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan “Maddenin Değişim Ünitesi Başarı Testi”, önceki çalışmalardan uyarlanan “Tartışmacı Tutum Ölçeği” ve “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılarak betimsel ve çıkarımsal istatistik yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çalışmanın kontrol grubunda dersler MEB (2013)’in önerdiği Fen Bilimleri öğretim programına göre işlenirken deney grubunda argümantasyon etkinlikleri kullanılarak dersler işlenmiştir. Öntestler uyglandıktan sonra her iki grupta çalışma aynı zamanda başlanmış ve uygulama 20 saat (5 hafta) sürmüştür. Uygulama sonunda aynı testler sontest olarak uygulanmıştır. Sonuçta argümantasyon modelinin mevcut programa göre akademik başarında ve problem çözme becerileri algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı; bunun yanı sıra tartışmacı tutumlarını olumlu yönde değiştirdiği tespit edilmiştir.
The aim of the study is to investigate the effect of Primary School 5th class students’ science achievements, arguer attitude and problem solving sense in Science Lesson. The participants constituted by selecting a primary school in Defne/ Hatay by convinience sampling method using impartial designation. At research used pretest- posttest nonequalized control group quasi- experimental design. Data collected by “Change of Matter Unit Success Test”prepared by reseacher, “Arguer Attitude Scale” and “Problem Solving Inventory” addapted from previous studies. Data analysis by using SPSS packet programme, benefit from descriptive and inferental statistic method. Lessons performed the activities of recommended by the Ministry of National Education (2013) in control group and argumentation activities in experimental group. After appliying pretests, lessons started at the same time in both groups and aplication continued 20 hours (5 weeks). After aplication the same tests appliying as posttests. In conclusion ABSL (Argumentation Based Science Learning) method didn’t creat statistically significant different as far as present programme in academic success and problem solving skills sense; besides determined effected positively to argumentative skills sense.
change of matter argumentation achievement argumentative attitude problem solving perception
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2022 |
Acceptance Date | January 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 30 Issue: 2 |