Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2025, Volume: 33 Issue: 1, 124 - 145, 28.01.2025
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1628425

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2009). Aktif öğrenme (11. Baskı). Biliş Yayınları.
  • Akkurt, N. D. (2010). Aktif öğrenme tekniklerinin lise 1. sınıf öğrencilerinin öğrenme başarılarına ve çevreye yönelik tutumlarına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 138-147.
  • Arık, S., & Yılmaz, M. (2020). Çevre akademik başarısı ve çevreye yönelik tutumla ilgili deneysel çalışmaların sistematik alanyazın incelemesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 9(2), 494-535. http://dx.doi.org/10.30703/cije.624562
  • Aslan, S., & Bulut, B. (2021). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinlik temelli öğretimin kullanılmasının öğrencilerin çevresel okuryazarlık düzeylerine etkisi. Turkish Journal Of Educational Studies, 8(1), 85-108.
  • Aydemir, Y., & Alım, M. (2022). Coğrafya öğretmen adaylarının çevresel okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-25.
  • Atasoy, E. (2019). İnsan-Doğa Etkileşimi ve Çevre İçin Eğitim. Sentez Yayıncılık.
  • Bahar, M., & Özatlı, N. S. (2003). Kelime ilişkilendirme test yöntemi ile lise 1. sınıf öğrencilerinin canlıların temel bileşenleri konusundaki bilişsel yapılarının araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 75-85.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., ve Bıçak, B. (2006). Traditional and alternative assessment and evaluation of teachers’ manual. Pegem A Publishing.
  • Bahar, M., Johnstone, A. H., & Sutcliffe, R. (1999). Investigation of students’ cognitive structure in elementary genetics through word association tests. Journal of Biological Education, 33(3), 134- 141. http://doi.org/10.1080/00219266.1999.9655653
  • Boz, V., & Arı, A. G. (2020). Fen Bilimleri öğretmen adaylarının DNA replikasyonu konusundaki kavramsal değişimi: kelime ilişkilendirme testi. Journal of International Social Research, 13(69), 896-914.http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2020.3931
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (4. Baskıdan çeviri, Çev. Ed. S:B. Demir ). Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L., (2015). Karma yöntem araştırmaları: Tasarımı ve yürütülmesi. (2. Baskıdan çeviri, Çev. Ed. Y. Dede ve S.B. Demir). Anı Yayıncılık.
  • Çimen, O., & Yılmaz, M. (2014). Dönüşümsel öğrenme kuramına dayalı çevre eğitiminin biyoloji öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik algılarına etkisi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 339-359.
  • Deniz, T. (2014). Çevre eğitiminde toplum bilimsel argümantasyon yaklaşımının kullanımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü., & Şimşek, U. (2005). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme I: İşbirlikçi öğrenme yöntemi ve yöntemle ilgili çalışmalar. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 59-83.
  • Durmuş, E. & Kuruyer, D. (2023). Examining pre-service social studies teachers’ cognitive structures and misconceptions about environmental problems through the word association test. International Online Journal of Educational Sciences, 15(1), 72-88.
  • Efe, H. A., Yücel, S., & Efe, R., (2020). Belgesel çekme etkinliğinin fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma için çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 436-454. https://doi.org/10.33711/yyuefd.692958
  • Erbasan, Ö., & Erkol, M. (2020). Sınıf öğretmenlerinin çevreye yönelik bilgi, tutum ve davranış düzeylerinin incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(24), 2443-2471. https://doi.org/10.26466/opus.619973
  • Erduran Avcı, D., Demirekin, M., Hare, O., Özlü, S., & Özkan, İ., (2013). 8. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları algısının farklı tekniklerle incelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 1(2), 50-66.
  • Eroğlu, E., & Yıldırım, H. İ. (2020). Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarılarına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 42-68. https://dx.doi.org/110.30855/gjes.2020.06.01.003
  • Erten, S. (2005). Okulöncesi öğretmen adaylarında çevre dostu davranışların araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 91-100.
  • Eyüboğlu, F., & Doymuş, K. (2023). İşbirlikli ÖTBB yönteminin fen bilimleri dersinde problem çözme becerileri üzerine etkisi. Educational Academic Research, (49),1-9. https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2022.222246
  • Fettahlıoğlu, P. (2018). Algılanan çevresel sorunların çevre okuryazarlık düzeyine göre analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 404-425. https://doi.org/10.17860/mersinefd.400607
  • Güleç, S., & Orhan, A. T. (2022). 5E öğrenme modeli uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına, ekolojik ayak izi farkındalıklarına ve sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına etkisi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(2), 410-441. https://doi.org/10.54637/ebad.1163567.
  • Güler, Ç., & Çobanoğlu, Z. (1997). Toprak kirliliği. TC Sağlık Bakanlığı Çevre Sağlığı Temel Kaynak Dizisi, 40.
  • Gürbüz, H., Çakmak, M., & Derman, M. (2012). Çevre eğitiminde jigsaw tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin bu tekniğe ilişkin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7).
  • Güven, E. (2013). Çevre sorunlarına yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarının tutumlarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 411-430.
  • Hamalosmanoğlu, M. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre sorunları hakkındaki görsel imajlarının incelenmesi. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 1(1), 45-51.
  • Kahyaoğlu, M. & Özgen, (2012). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.Kkuramsal eğitimbilim dergisi - Journal of Theoretical Educational Science, 5(2), 171-185.
  • Karabıçak, M. & Armağan, R. (2004). Çevre sorunlarının ortaya çıkış süreci, çevre yönetiminin temelleri ve ekonomik etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 203- 228.
  • Kiryak, Z., Candas, B., & Özmen, H. (2021). Investigating preservice science teachers' cognitive structures on environmental problems. Journal of Science Learning, 4(3), 244-256.
  • Muşlu Kaygısız, G. (2020). Aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin sınıf öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına, olumlu davranışlarına ve çevre tutumlarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 185-200. https://doi.org/10.37217/tebd.679596
  • Muşlu Kaygısız, G., Benzer, E., & Dilek Eren, C. (2019). Aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin okul öncesi öğretmen adaylarının çevre etiği farkındalığı, çevre davranışı ve çevre eğitimine ilişkin özyeterliklerine etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 50(50), 125-141. https://doi.org/10.15285/maruaebd.542612
  • Miser, R., (2010) Çevre Eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları Derneği Yayınları.
  • Moseley, C. (2000). Teaching for environmental literacy. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Problems and Ideas, 74(1),23–24. https://doi.org/10.1080/00098655.2000.11478633.
  • Okumuş, S. (2021). İşbirlikli-argümantasyon uygulamalarının çevre bilimi dersi başarısı ve sorgulama becerileri üzerine etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(35), 146-167.
  • Öner, S., (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının zihin haritalarındaki “çevre sorunları”. Academic Social Resources Journal, 7(34), 87-94.
  • Özata Yücel, E., & Özkan, M. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının çevre sorunları algılarındaki değişimin incelenmesi: Kocaeli örneği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(44), 146-160. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/475578
  • Özyürek, C., Demirci, F., Güler, H., Sarıgöl, J., Tepe, B., & Çetinkaya, M. (2019). Öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık bileşenlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (50), 227-253. https://doi.org/10.21764/maeuefd.411195
  • Sunggingwati, D. (2018). Cooperative learning in peer teaching: A case study in an EFL context. Indonesian Journal of Applied Linguistics, 8(1), 149–157
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F.G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Şeker, F., & Sert, S. (2022). Investigation of awareness on environmental problems of primary school teacher candidates. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 8(1), 116-127.
  • Thurston, A., Cockerill, M., & Chiang, T. H. (2021). Assessing the differential effects of peer tutoring for tutors and tutees. Education Sciences, 11(3).
  • Uyanık, G. (2016). Birleştirme tekniğine dayalı öğretimin çevre sorunlarına yönelik tutum akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Turkish Journal of Education, 5(2), 60-71. https://doi.org/10.19128/turje.51558.
  • Ünal, B. B. (2021). Examining the relationship between pre-service teachers' behaviors towards environmental problems and their awareness. Education Quarterly Reviews, 4(3), 221-231.
  • Yalçın, F. A., & Yalçın, M. (2017). Turkish primary science teacher candidates’ understandings of global warming and ozone layer depletion. Journal of Education and Training Studies, 5(10), 218-230. https://eric.ed.gov/?id=EJ1156209
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Genişletilmiş Baskı) Seçkin Yayınevi.
  • Ziadat, A. H. (2010). Major factors contributing to environmental awareness among people in a third world country/Jordan. Environment, Development and Sustainability, 12, 135-145.

The Effect of Cooperative Learning Activities on Pre-service Teachers' Attitudes and Cognitive Perceptions towards Environmental Problems

Year 2025, Volume: 33 Issue: 1, 124 - 145, 28.01.2025
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1628425

Abstract

Purpose: The aim of this study is to examine the effects of different methods of cooperative learning model on pre-service primary school teachers' attitudes towards environmental problems, conceptual knowledge changes and to reveal their cognitive perceptions.
Design/Methodology/Approach: The study group consists of 50 pre-service primary school teachers (30 females and 20 males) studying in the first year of the Department of Primary School Teaching at a state university. An embedded mixed design, one of the mixed research designs, was used in the research. In the quantitative part of the research, a quasi-experimental design without a control group was used. Therefore, the study group consists of two experimental groups, namely Student Teams Achievement Divisions (STAD) and Jigsaw, which are cooperative learning methods. In the qualitative part of the research, phenomenology was used. As data collection tools, the "Attitude Scale towards Environmental Problems (ASEP)," the "Environmental Problems Word Association Test (EPWAT)," and mind maps (MM) prepared by pre-service teachers were used.
Findings: According to the results obtained from the ASEP, it was determined that cooperative learning methods (STAD and Jigsaw) increased the post-test attitude scores of pre-service primary school teachers towards environmental problems compared to the pre-test scores, but this increase was not statistically significant. According to the results obtained from the EPWAT, cooperative learning methods increased pre-service teachers' conceptual knowledge and quality of concepts related to environmental problems. According to the results obtained from MM, it was determined that the pre-service teachers in the groups had perceptions about global environmental problems, types of environmental pollution and preventing environmental problems.
Highlights: It is seen that cooperative learning methods have positive effects on pre-service teachers' conceptual knowledge changes and cognitive perceptions about environmental problems. For this reason, it is emphasized that different methods of cooperative learning should be used in future research on environmental problems.

Ethical Statement

Ethics committee approval was obtained from the Scientific Research and Publication Ethics Committee of Muş Alparslan University, Türkiye (Date 01.04.2022 & No: 6/44).

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2009). Aktif öğrenme (11. Baskı). Biliş Yayınları.
  • Akkurt, N. D. (2010). Aktif öğrenme tekniklerinin lise 1. sınıf öğrencilerinin öğrenme başarılarına ve çevreye yönelik tutumlarına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 138-147.
  • Arık, S., & Yılmaz, M. (2020). Çevre akademik başarısı ve çevreye yönelik tutumla ilgili deneysel çalışmaların sistematik alanyazın incelemesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 9(2), 494-535. http://dx.doi.org/10.30703/cije.624562
  • Aslan, S., & Bulut, B. (2021). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinlik temelli öğretimin kullanılmasının öğrencilerin çevresel okuryazarlık düzeylerine etkisi. Turkish Journal Of Educational Studies, 8(1), 85-108.
  • Aydemir, Y., & Alım, M. (2022). Coğrafya öğretmen adaylarının çevresel okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-25.
  • Atasoy, E. (2019). İnsan-Doğa Etkileşimi ve Çevre İçin Eğitim. Sentez Yayıncılık.
  • Bahar, M., & Özatlı, N. S. (2003). Kelime ilişkilendirme test yöntemi ile lise 1. sınıf öğrencilerinin canlıların temel bileşenleri konusundaki bilişsel yapılarının araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 75-85.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., ve Bıçak, B. (2006). Traditional and alternative assessment and evaluation of teachers’ manual. Pegem A Publishing.
  • Bahar, M., Johnstone, A. H., & Sutcliffe, R. (1999). Investigation of students’ cognitive structure in elementary genetics through word association tests. Journal of Biological Education, 33(3), 134- 141. http://doi.org/10.1080/00219266.1999.9655653
  • Boz, V., & Arı, A. G. (2020). Fen Bilimleri öğretmen adaylarının DNA replikasyonu konusundaki kavramsal değişimi: kelime ilişkilendirme testi. Journal of International Social Research, 13(69), 896-914.http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2020.3931
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (4. Baskıdan çeviri, Çev. Ed. S:B. Demir ). Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L., (2015). Karma yöntem araştırmaları: Tasarımı ve yürütülmesi. (2. Baskıdan çeviri, Çev. Ed. Y. Dede ve S.B. Demir). Anı Yayıncılık.
  • Çimen, O., & Yılmaz, M. (2014). Dönüşümsel öğrenme kuramına dayalı çevre eğitiminin biyoloji öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik algılarına etkisi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 339-359.
  • Deniz, T. (2014). Çevre eğitiminde toplum bilimsel argümantasyon yaklaşımının kullanımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü., & Şimşek, U. (2005). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme I: İşbirlikçi öğrenme yöntemi ve yöntemle ilgili çalışmalar. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 59-83.
  • Durmuş, E. & Kuruyer, D. (2023). Examining pre-service social studies teachers’ cognitive structures and misconceptions about environmental problems through the word association test. International Online Journal of Educational Sciences, 15(1), 72-88.
  • Efe, H. A., Yücel, S., & Efe, R., (2020). Belgesel çekme etkinliğinin fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma için çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 436-454. https://doi.org/10.33711/yyuefd.692958
  • Erbasan, Ö., & Erkol, M. (2020). Sınıf öğretmenlerinin çevreye yönelik bilgi, tutum ve davranış düzeylerinin incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(24), 2443-2471. https://doi.org/10.26466/opus.619973
  • Erduran Avcı, D., Demirekin, M., Hare, O., Özlü, S., & Özkan, İ., (2013). 8. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları algısının farklı tekniklerle incelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 1(2), 50-66.
  • Eroğlu, E., & Yıldırım, H. İ. (2020). Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarılarına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 42-68. https://dx.doi.org/110.30855/gjes.2020.06.01.003
  • Erten, S. (2005). Okulöncesi öğretmen adaylarında çevre dostu davranışların araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 91-100.
  • Eyüboğlu, F., & Doymuş, K. (2023). İşbirlikli ÖTBB yönteminin fen bilimleri dersinde problem çözme becerileri üzerine etkisi. Educational Academic Research, (49),1-9. https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2022.222246
  • Fettahlıoğlu, P. (2018). Algılanan çevresel sorunların çevre okuryazarlık düzeyine göre analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 404-425. https://doi.org/10.17860/mersinefd.400607
  • Güleç, S., & Orhan, A. T. (2022). 5E öğrenme modeli uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına, ekolojik ayak izi farkındalıklarına ve sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına etkisi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(2), 410-441. https://doi.org/10.54637/ebad.1163567.
  • Güler, Ç., & Çobanoğlu, Z. (1997). Toprak kirliliği. TC Sağlık Bakanlığı Çevre Sağlığı Temel Kaynak Dizisi, 40.
  • Gürbüz, H., Çakmak, M., & Derman, M. (2012). Çevre eğitiminde jigsaw tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin bu tekniğe ilişkin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7).
  • Güven, E. (2013). Çevre sorunlarına yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarının tutumlarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 411-430.
  • Hamalosmanoğlu, M. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre sorunları hakkındaki görsel imajlarının incelenmesi. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 1(1), 45-51.
  • Kahyaoğlu, M. & Özgen, (2012). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.Kkuramsal eğitimbilim dergisi - Journal of Theoretical Educational Science, 5(2), 171-185.
  • Karabıçak, M. & Armağan, R. (2004). Çevre sorunlarının ortaya çıkış süreci, çevre yönetiminin temelleri ve ekonomik etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 203- 228.
  • Kiryak, Z., Candas, B., & Özmen, H. (2021). Investigating preservice science teachers' cognitive structures on environmental problems. Journal of Science Learning, 4(3), 244-256.
  • Muşlu Kaygısız, G. (2020). Aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin sınıf öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına, olumlu davranışlarına ve çevre tutumlarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 185-200. https://doi.org/10.37217/tebd.679596
  • Muşlu Kaygısız, G., Benzer, E., & Dilek Eren, C. (2019). Aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin okul öncesi öğretmen adaylarının çevre etiği farkındalığı, çevre davranışı ve çevre eğitimine ilişkin özyeterliklerine etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 50(50), 125-141. https://doi.org/10.15285/maruaebd.542612
  • Miser, R., (2010) Çevre Eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları Derneği Yayınları.
  • Moseley, C. (2000). Teaching for environmental literacy. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Problems and Ideas, 74(1),23–24. https://doi.org/10.1080/00098655.2000.11478633.
  • Okumuş, S. (2021). İşbirlikli-argümantasyon uygulamalarının çevre bilimi dersi başarısı ve sorgulama becerileri üzerine etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(35), 146-167.
  • Öner, S., (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının zihin haritalarındaki “çevre sorunları”. Academic Social Resources Journal, 7(34), 87-94.
  • Özata Yücel, E., & Özkan, M. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının çevre sorunları algılarındaki değişimin incelenmesi: Kocaeli örneği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(44), 146-160. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/475578
  • Özyürek, C., Demirci, F., Güler, H., Sarıgöl, J., Tepe, B., & Çetinkaya, M. (2019). Öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık bileşenlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (50), 227-253. https://doi.org/10.21764/maeuefd.411195
  • Sunggingwati, D. (2018). Cooperative learning in peer teaching: A case study in an EFL context. Indonesian Journal of Applied Linguistics, 8(1), 149–157
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F.G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Şeker, F., & Sert, S. (2022). Investigation of awareness on environmental problems of primary school teacher candidates. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 8(1), 116-127.
  • Thurston, A., Cockerill, M., & Chiang, T. H. (2021). Assessing the differential effects of peer tutoring for tutors and tutees. Education Sciences, 11(3).
  • Uyanık, G. (2016). Birleştirme tekniğine dayalı öğretimin çevre sorunlarına yönelik tutum akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Turkish Journal of Education, 5(2), 60-71. https://doi.org/10.19128/turje.51558.
  • Ünal, B. B. (2021). Examining the relationship between pre-service teachers' behaviors towards environmental problems and their awareness. Education Quarterly Reviews, 4(3), 221-231.
  • Yalçın, F. A., & Yalçın, M. (2017). Turkish primary science teacher candidates’ understandings of global warming and ozone layer depletion. Journal of Education and Training Studies, 5(10), 218-230. https://eric.ed.gov/?id=EJ1156209
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Genişletilmiş Baskı) Seçkin Yayınevi.
  • Ziadat, A. H. (2010). Major factors contributing to environmental awareness among people in a third world country/Jordan. Environment, Development and Sustainability, 12, 135-145.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Development of Environmental Education and Programs
Journal Section Research Article
Authors

Ayten Arslan 0000-0001-8832-0276

Publication Date January 28, 2025
Submission Date February 7, 2024
Acceptance Date January 24, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 33 Issue: 1

Cite

APA Arslan, A. (2025). The Effect of Cooperative Learning Activities on Pre-service Teachers’ Attitudes and Cognitive Perceptions towards Environmental Problems. Kastamonu Education Journal, 33(1), 124-145. https://doi.org/10.24106/kefdergi.1628425

10037