Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA

Year 2016, Volume: 8 Issue: 14, 109 - 136, 26.05.2016
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.264412

Abstract

Teknolojinin hızla gelişimini takiben küreselleşmeyle birlikte yeni pazarlama stratejileri müşteriyi merkez olarak alan, sonsuz müşteri memnuniyetini hedefleyerek müşteri sadakati oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmanın amacı tüketici davranışları ve bu davranışları etkileyen faktörleri inceleyerek tüketicilerin cep telefonu tercihlerinde etken olan faktörlerin neler olduğu ve etki derecelerini belirleyebilmektir. Çalışmada Gaziantep Hasan Kalyoncu Üniversitesi ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde okuyan öğrencilerin cep telefonu tercihlerinde etken olan faktörleri tespit etmek için 251 öğrenciye anket uygulanmış ve elde edilen bulgular analiz edilerek yorumlanmaya çalışmıştır.  

References

  • Arpacı, T., Ayhan, D. Y., Böge, E., Tuncer, D., Üner, M. M. (1994). Pazarlama. Ankara: Gazi Yayınları.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler, Stanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2(3), 83-103.
  • Cop, R. Ve Gümüş, N. (2009). Pazarlamada Ağızdan Ağza İletişimin Tüketici Davranışlarındaki Rolü Ve Bir Araştırma, Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 179-202.
  • Çabuk, S. Ve Yağcı, M. İ. (2007). Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım. Adana: Nobel Kitabevi.
  • Coşkun, A. Ve Kara, Y. (2012). Sosyal Ağların Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim Firmaları Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 73-90.
  • Durmaz, Y., Bahar (Oruç), R., Kurtlar, M. (2011). Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2(1), 114-133.
  • Durmaz, Y. Ve Jablonsk, S. (2012). Integrated Approach To Factors Affecting Consumers Purchase Behavior İn Poland And An Empirical Study, Global Journal Of Management And Business Research, 12(15), 60-87.
  • Eroğlu, E., Velioğlu, M. N., Barış, G., Argan, M. (2012). Tüketici Davranışları,Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Http://Www.Nevoku.Com/Tuketici-Davranislari--E-Kitap--Tuketici-Davranislari/Viewdeck/Eed78502-Fdb4-4249-B731-617d75fc19a8, 13.12.2014.
  • Featherstone, M.(2007). Consumer Culture And Postmodernism, California: Sage Publications Ltd.
  • Güleç, B. (2006). Reklamın Turistlerin Satın Alma Davranışları Bakımından İncelenmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 127-158.
  • Hacıoğlu Deniz, M .(2011). Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Sosyal Siyaset Konferansları, Sayı: 61, 243–268.
  • Hamşıoğlu, A. B. (2013). Fast Food Ürünleri Satın Alan Tüketicilerin Yaşam Tarzlarını Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama, Ululararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi, 6(11), 17-34.
  • Hawkins, D.I. Ve Mothersbaugh, D. L. (2010). Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, United States: Paul Ducham.
  • Haykır Hobıkoğlu, E. (2013). Davranışsal Finans Çerçevesinde E-Atık Geridönüşüm Yatırım Risk Algılamasında Tüketici Tercih Ve Davranış Düzeyinin Sosyo-Ekonomik Analizi:İstanbul Örneği, Finansal Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi, 4(8).
  • Hollensen, S. (2010). Marketıng Management A Relatıonshıp Approach, Edinburgh Gate: Pearson Education Limited
  • İslamoğlu, H. (1993). Pazarlama İlkeleri. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Basımevi.
  • İslamoğlu, H. (2002). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Karabaş, S. Ve Gürler, A. Z. (2012). Organik Ürün Tercihinde Tüketici Davranışları Üzerine Etkili Faktörlerin Logit Regresyon Analizi İle Tahminlenmesi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 129-156.
  • Karabulut, M. (2004). Ulusal Ve Küresel Pazarlarda Stratejik Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Üniversal Dil Hizmetleri Ve Yayıncılık A.Ş.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. (N. Muallimoğlu, Çev.). İstanbul: Beta Basım A.Ş.
Year 2016, Volume: 8 Issue: 14, 109 - 136, 26.05.2016
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.264412

Abstract

References

  • Arpacı, T., Ayhan, D. Y., Böge, E., Tuncer, D., Üner, M. M. (1994). Pazarlama. Ankara: Gazi Yayınları.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler, Stanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2(3), 83-103.
  • Cop, R. Ve Gümüş, N. (2009). Pazarlamada Ağızdan Ağza İletişimin Tüketici Davranışlarındaki Rolü Ve Bir Araştırma, Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 179-202.
  • Çabuk, S. Ve Yağcı, M. İ. (2007). Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım. Adana: Nobel Kitabevi.
  • Coşkun, A. Ve Kara, Y. (2012). Sosyal Ağların Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim Firmaları Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 73-90.
  • Durmaz, Y., Bahar (Oruç), R., Kurtlar, M. (2011). Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2(1), 114-133.
  • Durmaz, Y. Ve Jablonsk, S. (2012). Integrated Approach To Factors Affecting Consumers Purchase Behavior İn Poland And An Empirical Study, Global Journal Of Management And Business Research, 12(15), 60-87.
  • Eroğlu, E., Velioğlu, M. N., Barış, G., Argan, M. (2012). Tüketici Davranışları,Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Http://Www.Nevoku.Com/Tuketici-Davranislari--E-Kitap--Tuketici-Davranislari/Viewdeck/Eed78502-Fdb4-4249-B731-617d75fc19a8, 13.12.2014.
  • Featherstone, M.(2007). Consumer Culture And Postmodernism, California: Sage Publications Ltd.
  • Güleç, B. (2006). Reklamın Turistlerin Satın Alma Davranışları Bakımından İncelenmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 127-158.
  • Hacıoğlu Deniz, M .(2011). Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Sosyal Siyaset Konferansları, Sayı: 61, 243–268.
  • Hamşıoğlu, A. B. (2013). Fast Food Ürünleri Satın Alan Tüketicilerin Yaşam Tarzlarını Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama, Ululararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi, 6(11), 17-34.
  • Hawkins, D.I. Ve Mothersbaugh, D. L. (2010). Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, United States: Paul Ducham.
  • Haykır Hobıkoğlu, E. (2013). Davranışsal Finans Çerçevesinde E-Atık Geridönüşüm Yatırım Risk Algılamasında Tüketici Tercih Ve Davranış Düzeyinin Sosyo-Ekonomik Analizi:İstanbul Örneği, Finansal Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi, 4(8).
  • Hollensen, S. (2010). Marketıng Management A Relatıonshıp Approach, Edinburgh Gate: Pearson Education Limited
  • İslamoğlu, H. (1993). Pazarlama İlkeleri. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Basımevi.
  • İslamoğlu, H. (2002). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Karabaş, S. Ve Gürler, A. Z. (2012). Organik Ürün Tercihinde Tüketici Davranışları Üzerine Etkili Faktörlerin Logit Regresyon Analizi İle Tahminlenmesi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 129-156.
  • Karabulut, M. (2004). Ulusal Ve Küresel Pazarlarda Stratejik Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Üniversal Dil Hizmetleri Ve Yayıncılık A.Ş.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. (N. Muallimoğlu, Çev.). İstanbul: Beta Basım A.Ş.
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section RESEARCH PAPERS
Authors

Yakup Durmaz

Gamze Şerbetçi

Publication Date May 26, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 8 Issue: 14

Cite

APA Durmaz, Y., & Şerbetçi, G. (2016). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 8(14), 109-136. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.264412
AMA Durmaz Y, Şerbetçi G. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). May 2016;8(14):109-136. doi:10.20990/kilisiibfakademik.264412
Chicago Durmaz, Yakup, and Gamze Şerbetçi. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 8, no. 14 (May 2016): 109-36. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.264412.
EndNote Durmaz Y, Şerbetçi G (May 1, 2016) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 8 14 109–136.
IEEE Y. Durmaz and G. Şerbetçi, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), vol. 8, no. 14, pp. 109–136, 2016, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.264412.
ISNAD Durmaz, Yakup - Şerbetçi, Gamze. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 8/14 (May 2016), 109-136. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.264412.
JAMA Durmaz Y, Şerbetçi G. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2016;8:109–136.
MLA Durmaz, Yakup and Gamze Şerbetçi. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), vol. 8, no. 14, 2016, pp. 109-36, doi:10.20990/kilisiibfakademik.264412.
Vancouver Durmaz Y, Şerbetçi G. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2016;8(14):109-36.