Bu çalışmada aday öğretmenlerin çevre
sorunlarına yönelik tutumları araştırılmıştır. Çalışmada nicel araştırma
yaklaşımı içerisinde olan saha taraması modeli kullanılmıştır. Araştırma
2018-2019 eğitim öğretim yılı Sivas ilinin Yıldızeli ilçesinde gerçekleştirilmiştir.
Veri toplama aracı olarak “Çevre Sorunlarına Yönelik Tutum Ölçeği”nden
yararlanılmıştır. Verilerin analizinden SPSS 20.0 paket programından faydalanılmıştır.
Çalışmanın evrenini 73 aday öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem olarak evrene
ulaşılmaya çalışılmış ama 55 aday öğretmen çalışmaya dâhil olmuş ve bu da
evrenin % 75.3’lük kısmına denk gelmektedir.
Çalışmanın
sonunda araştırmaya katılan aday öğretmenlerin çevreye duyarlı oldukları, kadın
öğretmenlerin erkek öğretmenlere nazaran çevreye daha duyarlı oldukları, ilçe
merkezinde görev yapan aday öğretmenlerin belde ve köyde görev yapanlara
nazaran çevreye daha duyarlı oldukları ve ilkokullarda görev yapan aday
öğretmenlerin diğer kademelerde görev yapan öğretmenlere göre çevreye daha
duyarlı oldukları tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2019 |
Acceptance Date | December 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 18 |