Bu araştırma sağlıkla ilişkili
bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin
duygusal zeka düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın
evrenini 2014-2015
Akademik yılına devam eden bir Vakıf üniversitesinin sağlıkla
ilişkili bölümlerde öğrenim gören
öğrenciler oluşturmuştur. Örneklem seçimine gidilmeyerek, araştırmaya gönüllü
olarak katılmayı kabul eden 315 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Araştırmanın
verileri sosyo-demografik özellikler formu ve Duygusal Zeka Ölçeği ile
toplanmıştır. Veriler SPSS 22 paket programında değerlendirilmiş, elde edilen
veriler bağımsız gruplarda t, One-Way ANOVA, Kruskal Wallis ve Mann Whitney U
testleri ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin DZÖ toplam puan ortalaması
129.2±21.9, alt ölçek puanları duyguların farkında olma 26.3±5.3, duygularını
yönetme 25.5±5.0, kendini motive etme 25.4±5.0, empati 25.8±5.4, sosyal
beceriler 26.0±4.6 olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin duygusal zeka puan
ortalamaları ile yaş, bölüm, sınıf, medeni durum, kardeş sayısı, yaşadığı yer,
anne-baba eğitim ve anne işi gibi değişkenler arasında istatistiksel olarak
anlamlı fark olduğu saptanmış (p<0.05). Araştırmada
öğrencilerin DZÖ toplam puan ortalamalarının orta seviyede olmadığı
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2019 |
Acceptance Date | December 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 18 |