Book Review
BibTex RIS Cite

Sevim Ünal, 21. Yüzyıl Becerileri Çerçevesinde Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programlarının Analizi

Year 2023, Volume: 1 Issue: 1, 129 - 135, 31.12.2023

Abstract

Her çağın kendine özgü gereksinimleri, her çağdaşın da kendine özgü karakteristik özellikleri vardır. İçinde bulunduğumuz yüzyıl bilim ve teknolojinin hızla geliştiği, internet ağlarının genişlemesiyle akıllı cihazların üretildiği, sosyal medya kullanımının yaygınlaştığı, bilgi birikiminde çok hızlı artışın yaşandığı bir çağdır. 21. yüzyılın bu belirleyici özelliklerinin etkileri, eğitimden destek alınarak kişilerin birtakım becerilerle donatılmasını gerekli kılmıştır. Özellikle 1990’lardan itibaren birçok ülke bu becerilere atıfta bulunmaya başlayarak eğitim müfredatında yenilikçi yaklaşımları benimsemiştir. Yeni eğitim anlayışlarının bu yüzyılda önem kazanması, ülkemizdeki din eğitimine de yansımış ve örgün din eğitiminde bireylere farklı beceriler kazandırmak hedeflenmiştir. Bu hedeflere ulaşma noktasında DKAB (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) öğretim programı büyük bir önem ve sorumluluğa sahiptir. Bu bağlamda Sevim Ünal, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programlarını 21. yüzyıl becerileri çerçevesinde analiz eden bir çalışma ortaya koymuştur.

Year 2023, Volume: 1 Issue: 1, 129 - 135, 31.12.2023

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Education
Journal Section Book Review
Authors

Safinur Genç

Publication Date December 31, 2023
Submission Date November 4, 2023
Acceptance Date December 25, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 1 Issue: 1

Cite

ISNAD Genç, Safinur. “Sevim Ünal, 21. Yüzyıl Becerileri Çerçevesinde Ortaöğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programlarının Analizi”. Kitabiyat İlahiyat Araştırmaları İnceleme-Eleştiri Dergisi 1/1 (December 2023), 129-135.