Tüketicilerin toplulukçuluk ve bireyselcilik değerlerinin ölçülmesinde farklı bakış
açılarına göre değişik değerlendirmeler yapılmakta ve toplulukçuluk ve bireyselciliğin
ölçülmesinde kullanılabilecek farklı ölçeklerden bahsedilmektedir. Bu çalışmada;
Oyserman, Coon ve Kemmelmeier (2002) tarafından geliştirilen, sonrasında Baltacı
(2014) tarafından Türkiye’de kullanılan toplulukçuluk ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir
ölçek olup olmadığının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma örneklemi,
İstanbul’un farklı ilçelerinde yaşayan 365 kişiden oluşmaktadır. Araştırma verileri
kolayda örnekleme ve yüzyüze anket yöntemiyle toplanmıştır. Veriler; keşfedici faktör
analizi, doğrulayıcı faktör analizi (ölçüm modeli) ve güvenilirlik analizi yardımıyla analiz
edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; ilgili toplulukçuluk ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir
ölçek olduğu bulunmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 1 |