Amaç: Pazarlamada güncel yaklaşımlardan biri olan moda pazarlaması konusunun
literatürdeki gelişim sürecinin incelenmesi, bu konudaki temel kavramların,
modellerin ve yaklaşımların ortaya konulması ve bu akademik çalışmaların hem
araştırmacılara hem de uygulamacılara sağlayabileceği katkılara yönelik
çıkarımlarda bulunulması araştırmanın amaçlarını oluşturmaktadır.
Yöntem: Çalışma kapsamında moda pazarlaması konusu kavramsal olarak ele alınarak
literatür incelemesi yapılmıştır.
Bulgular: Yapılan detaylı literatür taraması sonucunda araştırmacıların belli
dönemlerde belli konulara odaklandıkları görülmüştür. Bu doğrultuda moda
pazarlamasına yönelik literatür taraması moda pazarları, moda ilgilenimi, moda
ile satın alma türleri arasındaki ilişki olmak üzere üç kapsamda ele
alınmıştır. Son bölümde ise moda pazarlaması konusundaki güncel eğilimler açıklanmıştır. Çalışmanın sonucunda konunun henüz yeterince
araştırılmayan tarafları vurgulanarak bundan sonra yapılacak olan araştırmalar
için öneriler sunulmuştur. Ayrıca literatürde yer alan araştırmaların
sonuçlarının moda pazarlamacılarının faaliyetlerine ne gibi katkılar
sağlayabileceğine yönelik öneriler de sunulmuştur.
Moda Pazarlaması Moda Pazar Bölümleri Moda İlgilenimi Lüks Moda Pazarlaması Moda Pazarlamasında Sürdürülebilirlik Moda Blogları
Subjects | Economics |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |