Bu çalışmada, kargo firmalarının hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki
etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda İstanbul İlinde ikamet eden 384 kişiden anket aracılığı ile
veriler toplanmıştır. Hizmet kalitesini ölçmek amacı ile Servqual ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Cronbach Alpha yöntemi, Normallik testi,
Korelasyon, Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, hizmet
kalitesi boyutlarından; yanıt verilebilirlik, güvenirlik, güvence ve fiziksel
özelliklerin müşteri memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu ortaya
çıkmıştır. Araştırma sonucunda hizmet kalitesi boyutlarından güvenirlik boyutunun
müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi ise en yüksek olmakla birlikte yanıt
verilebilirlik, güvence ve fiziksel özellikler boyutlarının etkisi ise anlamlı
ancak düşük seviyeli olarak bulunmuştur.
In this study, it is aimed to
examine the effect of service quality of cargo companies on customer
satisfaction. For this purpose, data was collected from 384 people residing in
Istanbul Province by means of a questionnaire. Servqual scale was used to
measure service quality. In the analysis of the data, Cronbach Alpha method,
Normality test, Correlation, Multiple Regression Analysis were used. As a
result of the research, service quality dimensions; responsiveness, reliability,
assurance and physical properties have been found to have a significant impact
on customer satisfaction. As a result of the research, the effect of
reliability dimension on customer satisfaction was the highest, but the effect
of responsiveness, assurance and physical properties dimensions were found to
be significant but low level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |