Technological developments bring significant changes in all areas of people's lives. In particular, social media, which is very effective today, and technological advances, which are also emphasized a lot today, affect many issues ranging from people's happiness to their consumption tendencies. Thanks to social media, information can flow rapidly and information can reach millions of people in a very short time. While this rapid flow of information can have many benefits for organizations, it can also have some disadvantages. Social media also plays an important role in the formation of corporate images of organizations. Although corporate image is all kinds of impressions about organizations, organizations can open up to the whole world market by using social media areas effectively and make a name for themselves and their activities. In this context, in this study, the effects of social media and social media on corporate image in organizations are tried to be explained conceptually and current studies on the relationship between social media and corporate image are included.
Teknolojik gelişmeler insanların hayatlarının tüm alanlarında önemli değişiklikler getirmektedir. Özellikle günümüzde çok etkin olan sosyal medya ve yine günümüzde üzerinde çokça durulan teknolojik ilerlemeler insanların mutluluk duydukları konulardan, tüketim eğilimlerine kadar birçok konuyu etkisi altına almaktadır. Sosyal medya sayesinde hızlı bir şekilde bilgi akışı sağlanarak, bir bilgi milyonlarca insana çok kısa zamanda ulaşabilmektedir. Bu hızlı bilgi akışının örgütler açısından birçok faydası olabileceği gibi bazı dezavantajları da olabilmektedir. Sosyal medya, aynı zamanda örgütlerin kurumsal imajlarının oluşmasında önemli rol oynamaktadır. Kurumsal imaj, örgütlerle ile ilgili her türlü izlenimin tamamı olmakla birlikte, örgütler sosyal medya alanlarını etkin kullanarak tüm dünya pazarına açılım yapabilir, yapmış olduğu faaliyetlerinden ve adından söz ettirebilirler. Bu bağlamda çalışmada, sosyal medya ve sosyal medyanın örgütlerde kurumsal imajı üzerine etkisi kavramsal olarak açıklanmaya çalışılarak, sosyal medya ve kurumsal imaj ilişkisi hakkında yapılmış güncel çalışmalara yer verilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Digital Marketing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 24, 2023 |
Publication Date | October 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 4 |