In this paper, the issue of efficient operation of generators, which is one of the energy efficiency parameters in ship electricity systems, is discussed in terms of greenhouse gas emissions. In order to meet the same power needs on a bulk carrier ship, three different load sharing situations are assessed in which the other generator is run synchronously when the active generators reach 40%, 60%, and 80% load ratios. Thus, CO2, CH4, and N2O emissions from generators for each practice are analyzed depending on fuel consumption. The results show that emissions vary for certain power needs in each situation. Also, there was no change in emissions for some power needs in three situations. In addition, it was estimated that up to 22% emission reductions could be achieved, depending on the power needs of the ship, if the generators were run at an 80% load ratio instead of 40%.
Bu makalede, gemi elektrik sistemlerinde enerji verimliliği parametrelerinden biri olan jeneratörlerin verimli çalıştırılması konusu sera gazı emisyonları açısından değerlendirilmiştir. Bir dökme yük gemisinde aynı güç ihtiyacını karşılamak için devredeki jeneratörün %40, %60 ve %80 yüklenme oranlarına ulaştığında diğer jeneratörün senkron olarak devreye alındığı üç farklı yük paylaşımı durumu ele alınmıştır. Böylece her bir durum için jeneratörlerden kaynaklanan CO2, CH4 ve N2O emisyonları yakıt tüketimine bağlı olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, emisyonların her durum için belirli bir güç ihtiyacında değiştiğini göstermiştir. Ayrıca, her üç durumda da bazı güç ihtiyaçları için emisyonlarda herhangi bir değişim olmamıştır. Ek olarak, jeneratörlerin %40 yerine %80 yük oranında çalıştırılması durumunda gemideki güç ihtiyacına bağlı olarak %22’ye kadar emisyon azaltımı sağlanabileceği tahmin edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2022 |
Submission Date | January 11, 2022 |
Acceptance Date | March 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 2 |