İhtiyaç duyulan güncel bilgilere ulaşılmasını mümkün kılarak; bilişsel, sosyal ve psikomotor becerilerinin gelişimini destekleyen okuma becerisi, doğuştan gelen ve kendiliğinden gelişen bir beceri değil geliştirilmesi için emek harcanması gereken bir süreçtir. Okuma becerilerinin öğretilmesinin küresel bağlamdaki etkililiğini görmek, okuma becerilerini kazanma ve geliştirme kaynaklarının fırsatlarını fark ederek sürecin takibini yapmak, problemli alanları belirleyerek öğrencilerin okuma becerilerini geliştiren yeni çalışmalara yol açmak gerekmektedir. Öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilme sürecindeki ses tonu, vurgu, ritim gibi duygusal ifade biçimini destekleyen unsurlar ile okumanın doğru ve uygun hızda yapılması konularını ele almak, bu konudaki hataları fark etmek, yapılan hataları önlemek için erken müdahalelerde bulunmak önemlidir. Bu doğrultuda yapılan araştırmanın amacı metin türlerine göre ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okumalarını engelleyen sesli okuma hatalarını tespit etmektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda ilkokul öğrencilerinin okuma hataları Yanlış Analizi Envanteri ile tespit edilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen 2022-2023 eğitim öğretim yılında 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 20 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin metin türüne göre yaptıkları sesli okuma hatalarından atlayıp geçme, ekleme, yanlış okuma hata türlerini sıklıkla yaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin metin türüne göre kelime tanıma düzeyleri hem kız öğrencilerin hem de erkek öğrencilerin serbest, öğretim ve endişe düzeylerinde olduğu belirlenmiştir. Endişe verici düzeyde olan kız öğrenci sayısının erkek öğrenci sayısından fazla olduğu görülmektedir.
ETİK KURUL RAPORUMU SİSTEME YÜKLEDİM
AKSARAY ÜNİVERSİTESİ
-
SAYIN EDİTÖR TEŞEKKÜR EDERİM
Reading skill, which supports the development of cognitive, social and psychomotor skills by enabling access to the current information needed, is not an innate and spontaneous skill, but a process that requires effort to develop. It is necessary to see the effectiveness of teaching reading skills in the global context, to follow the process by recognizing the opportunities for acquiring and developing reading skills, and to pave the way for new studies that improve students' reading skills by identifying problematic areas. In the process of developing students' reading comprehension skills, it is important to address the elements that support emotional expression such as tone of voice, emphasis, rhythm and the correct and appropriate speed of reading, to recognize mistakes in this regard, and to make early interventions to prevent mistakes. In this direction, the aim of this study is to determine the reading aloud errors that prevent primary school 4th grade students from reading fluently according to text types. In line with the aim of the study, reading errors of primary school students were identified with the Error Analysis Inventory. The study group of the research, which was conducted using the descriptive screening model, one of the qualitative research methods, consists of 20 students studying in the 4th grade in the 2022-2023 academic year, determined by the criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods. It was determined that students frequently made skipping, skipping, adding, misreading error types among the reading aloud errors they made according to the text type. In addition, it was determined that the word recognition levels of the students according to the text type were at free, teaching and worrying levels for both male and female students. It is seen that the number of female students at the alarming level is higher than the number of male students.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | October 7, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 13 |