Research Article
BibTex RIS Cite

Öfke Çağ'ında Göçmenin Yolculuğu: Baran, Daha ve Amerika Square Filmlerinde Göçmene Yansıtılan Öfke

Year 2021, , 32 - 69, 14.12.2021
https://doi.org/10.53281/kritik.991460

Abstract

Göç hareketlerinin 2000’li yıllardan bu yana kitleselleşmesi, göç alan tüm toplumlar için göçmene karşı duyulan öfke hissinin artmasına neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı, göçmene karşı duyulan öfkeyi İran sinemasından Baran (Majid Majidi, 2001), Türk sinemasından Daha (Onur Saylak, 2017) ve Yunan sinemasından Amerika Square (Yannis Sakaridis, 2016) adlı filmler aracılığı ile incelemek ve siyasal yapıdaki söylemin bireyler üzerinden göçmene nasıl yansıtıldığını araştırmaktır. Öfke Çağı terimi kullanılırken Pankaj Mishra’nın Age of Anger – A History of the Present adlı kitabında vurguladığı; kapitalizmin yarattığı düzensizlik ve şiddetin öfkenin kaynağı olduğu varsayımı kabul edilmiş, seçilen filmlerin alt metinlerinde de bu ekonomik düzensizlik gerçeği aranmıştır. Araştırma için göç ile ilgili istatistikler, ilgili ülkelere ait dönemsel göç ve siyasi haberler taranmıştır. Göç olgusu beraberinde getirdiği öfke duygusu ile birlikte artarak devam etmektedir. Baran, Daha ve Amerika Square’deki özneler, ait oldukları, kültürel, ekonomik ve siyasal ortamının bakış açısı ile göçmeni bir öfke nesnesi olarak kullanmaktadır.

References

  • Altındal, Y. Damgalanmanın Mültecilik Yüzü: Daha (The More) Filminin Sosyolojik Okuması. 2019, İmgelem, 3(5), 161-192.
  • Balibar, E. (1991). Es gibt keinen Staat in Europa: Racism and politics in Europe today. New Left Review, 186(1), 5-19.
  • Chalkou, M. (2012). A new cinema of ‘emancipation’: Tendencies of independence in Greek cinema of the 2000s. Interactions: Studies in Communication & Culture, 3(2), 243-261.
  • Dursun, A. (2018). Mit, Destan ve Halk Hikâyelerinde Birinci Dereceden Kahramanların Statüleri Üzerine Bir İnceleme. Söylem Filoloji Dergisi, 3(1), 19-38.
  • McAuliffe, M., & Khadria, B. (2019). Report overview: Providing perspective on migration and mobility in increasingly uncertain times. World Migration Report 2020, 1-14.
Year 2021, , 32 - 69, 14.12.2021
https://doi.org/10.53281/kritik.991460

Abstract

References

  • Altındal, Y. Damgalanmanın Mültecilik Yüzü: Daha (The More) Filminin Sosyolojik Okuması. 2019, İmgelem, 3(5), 161-192.
  • Balibar, E. (1991). Es gibt keinen Staat in Europa: Racism and politics in Europe today. New Left Review, 186(1), 5-19.
  • Chalkou, M. (2012). A new cinema of ‘emancipation’: Tendencies of independence in Greek cinema of the 2000s. Interactions: Studies in Communication & Culture, 3(2), 243-261.
  • Dursun, A. (2018). Mit, Destan ve Halk Hikâyelerinde Birinci Dereceden Kahramanların Statüleri Üzerine Bir İnceleme. Söylem Filoloji Dergisi, 3(1), 19-38.
  • McAuliffe, M., & Khadria, B. (2019). Report overview: Providing perspective on migration and mobility in increasingly uncertain times. World Migration Report 2020, 1-14.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Radio-Television
Journal Section Makaleler
Authors

Müberra Mızıkacı 0000-0003-3433-7309

Publication Date December 14, 2021
Submission Date September 5, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Mızıkacı, M. (2021). Öfke Çağ’ında Göçmenin Yolculuğu: Baran, Daha ve Amerika Square Filmlerinde Göçmene Yansıtılan Öfke. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 3(2), 32-69. https://doi.org/10.53281/kritik.991460

Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International. 

Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.