Propaganda
günümüzde birçok alanda farklı isimlerle gerçekleşmektedir. Güç odakları
amaçlarını gerçekleştirmek ve kitleleri manipüle edebilmek için kitle iletişim
araçları aracılığıyla kendi düşünce yapılarını topluma empoze etmeye
çalışmaktadır. Özellikle kitle çağında toplumun düşüncelerinin önem
kazanmasıyla birlikte onları etkileme ve manipüle etme çabaları da artmıştır.
Propaganda profesyonelleri tarafından özellikle 2. Dünya Savaşından sonra
etkili propaganda için farklı yöntemler ve araçlar geliştirilmiştir. Bu yöntem
ve araçlar ile daha etkili bir manipülasyon ve yönlendirme olgusu ortaya
çıkmıştır. Hreman ile Chomsky’nin “Propaganda Modeli” özellikle sistematik
olarak iktidarlar eliyle gerçekleşen sistematik propagandayı betimlemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2019 |
Submission Date | December 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International