Bir medya gösterisi ve televizyon programı olan Kim Milyoner Olmak İster yarışması, gösteri toplumunda bilginin
gösteriye dönüştürüldüğü ve bir medya gösterisi olarak bilgi ve kültürün,
kültür endüstrisi tarafından kullanıldığı bir yarışma formatıdır. Televizyon
yayın formatına uygun hale getirilen bilgi, aynı zamanda kapitalist ekonomizm
mantığı içerisinde ödüle giden yolda bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu durum
da izler kitle üzerinde kapitalist ve rekabetçi ilkelere uygun kanaatlerin
oluşturulmasında etkili olmaktadır. Küresel çapta dev bir gösteriye dönüşen
bilgi yarışmalarının aslında egemen doktrinin çıkarlarıyla paralel bir içeriğe
büründürülmesi ve bu içeriğin aslında kültürü de kullanarak, egemen değeri
yeniden ürettiği temel savıyla hareket eden bu çalışmada Kim Milyoner Olmak İster program formatı özelinde literatür
taraması yöntemiyle bilgi yarışmalarının bir analizi yapılmıştır.
Gösteri Toplumu Kültür Endüstrisi Kim Milyoner Olmak İster? Bilgi Yarışması Medya Gösterisi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2019 |
Submission Date | February 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International