Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 31 - 42, 18.03.2019

Abstract

References

  • Adorno, T. W. & Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği. İstanbul: Kabalcı Yayınları,
  • Baker, U. (2015). “Minör-Düşünce : Zaman-İmaj veya Video-İmaj : Godard, Bresson, Tarkovski”, Beyin Ekran. E. Berensel (Drl.). İstanbul : Birikim Yayınları, s.15-131.
  • Balcı, E. (2009). “Televizyon Program Formatları : Çarkıfelek ve Kim 500 Milyar İster Programları Üzerine Bir İnceleme”, Kültür ve İletişim. Vol.12, Yaz 2009, s.47-77.
  • Baudrillard, J. (2005). Simülakrlar ve Simülasyon. Ankara: Doğu Batı Yayınları
  • Bourdieu, P. (1997). Televizyon Üzerine. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Debord, G. (2012). Gösteri Toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Gerbner, G. (2014). Medyaya Karşı. Michael Morgan (Drl.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Huizinga, J. (2015). Homo Ludens. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Kellner, D. (2013). Medya Gösterisi. İstanbul: Açılım Kitap
  • Postman, N. (2012). Televizyon Öldüren Eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Ankara: Ütopya Yayınevi

Bilginin Seyirlik Hale Dönüştürülmesi ve Kim Milyoner Olmak İster Programı Özelinde Bilgi Yarışmaları Üzerine Bir İnceleme

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 31 - 42, 18.03.2019

Abstract

Bir medya gösterisi ve televizyon programı olan Kim Milyoner Olmak İster yarışması, gösteri toplumunda bilginin
gösteriye dönüştürüldüğü ve bir medya gösterisi olarak bilgi ve kültürün,
kültür endüstrisi tarafından kullanıldığı bir yarışma formatıdır. Televizyon
yayın formatına uygun hale getirilen bilgi, aynı zamanda kapitalist ekonomizm
mantığı içerisinde ödüle giden yolda bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu durum
da izler kitle üzerinde kapitalist ve rekabetçi ilkelere uygun kanaatlerin
oluşturulmasında etkili olmaktadır. Küresel çapta dev bir gösteriye dönüşen
bilgi yarışmalarının aslında egemen doktrinin çıkarlarıyla paralel bir içeriğe
büründürülmesi ve bu içeriğin aslında kültürü de kullanarak, egemen değeri
yeniden ürettiği temel savıyla hareket eden bu çalışmada Kim Milyoner Olmak İster program formatı özelinde literatür
taraması yöntemiyle bilgi yarışmalarının bir analizi yapılmıştır.

References

  • Adorno, T. W. & Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği. İstanbul: Kabalcı Yayınları,
  • Baker, U. (2015). “Minör-Düşünce : Zaman-İmaj veya Video-İmaj : Godard, Bresson, Tarkovski”, Beyin Ekran. E. Berensel (Drl.). İstanbul : Birikim Yayınları, s.15-131.
  • Balcı, E. (2009). “Televizyon Program Formatları : Çarkıfelek ve Kim 500 Milyar İster Programları Üzerine Bir İnceleme”, Kültür ve İletişim. Vol.12, Yaz 2009, s.47-77.
  • Baudrillard, J. (2005). Simülakrlar ve Simülasyon. Ankara: Doğu Batı Yayınları
  • Bourdieu, P. (1997). Televizyon Üzerine. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Debord, G. (2012). Gösteri Toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Gerbner, G. (2014). Medyaya Karşı. Michael Morgan (Drl.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Huizinga, J. (2015). Homo Ludens. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Kellner, D. (2013). Medya Gösterisi. İstanbul: Açılım Kitap
  • Postman, N. (2012). Televizyon Öldüren Eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Ankara: Ütopya Yayınevi
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Emin Satır

Publication Date March 18, 2019
Submission Date February 13, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Satır, M. E. (2019). Bilginin Seyirlik Hale Dönüştürülmesi ve Kim Milyoner Olmak İster Programı Özelinde Bilgi Yarışmaları Üzerine Bir İnceleme. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 31-42.

Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International