Dissertation
BibTex RIS Cite

Social Media As A Corporate Communication Tool: The Case of Konya Central District Municipalities

Year 2024, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 28, 02.07.2024
https://doi.org/10.53281/kritik.1440678

Abstract

Effective communication plays a significant role in modern municipal governance. Municipalities should engage in communication with the community to understand their demands, expectations, and criticisms, and use the acquired information to determine their institutional strategies. Social media has become an important tool that enables municipalities to achieve these objectives. By utilizing social media platforms, municipalities can reach a wide audience, share information rapidly, and directly interact with the community. Instagram has emerged as one of the most popular social media platforms in the corporate communication efforts of municipalities. Its visual nature, the tendency of the community to consume visual content more quickly, and the higher level of interactions such as liking, commenting, and sharing make it an ideal environment for municipalities. In line with this, we aimed to analyze the usage patterns, purposes, postings, frequency of postings, and communication with citizens of official Instagram accounts of municipalities and examine the impact of these usages on corporate communication. Communication and interactions carried out via Instagram accounts form a significant part of the corporate communication strategies of municipalities, and they constitute the main subject of this study. Accordingly, the usage patterns of municipalities' Instagram accounts, the purposes behind their postings, the frequency of postings, and their dialogues with citizens were analyzed in detail to understand how these usages are reflected in corporate communication activities. This study employed a quantitative research method by conducting a comparative content analysis of the Instagram accounts and postings of Selçuklu, Karatay, and Meram Municipalities between June 1, 2022, and August 30, 2022. As a result, it was observed that municipalities adopt a strategy on their Instagram accounts that includes promoting their services, making announcements, providing information, and sharing content related to mourning or celebrations on important days but does not actively encourage direct participation.

References

  • Aksekili, S. (2020). Belediyelerin Kurumsal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Twitter Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi.
  • Bilgiç, V. K. (1998). Yerel Yönetimler: Teorik Çerçeve, Öğreti, Uygulama Yargı Kararları, Uluslararası Metinler (İngiltere ile Mukayeseli), Ankara: 21. Yüzyıl Yayınları
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar, Ankara, Siyasal Kitabevi.
  • Binbaşıoğlu, H. ve Diğerleri (2015). “Kurumsal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya: Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin Sosyal Medya Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma”, Turgut Özal Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi.
  • Gökçe, B. (1988). Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınları.
  • Jensen, K. B. (2011). “New Media, Old Methods- Internet Methodologies and the Online/Offline Divide”. Robert Burnett,
  • MiaConsalvo ve Charles Ess (ed) The Hand book of Internet Studies, Wiley-Blackwell, Malden, MA, 43-58.
  • Kocabaş, İ. (2016). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya: Arçelik ve Bosch Markalarının Kurumsal Facebook ve Twitter Hesapları Üzerine Bir İnceleme”, Selçuk Üniversitesi, Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 9, Sayı 2.
  • Parlak, B. (2010). Yerel Yönetimler Yerel Siyaset ve Kentsel Politikalar, Bursa: Dora Yayıncılık.
  • Sayılganoğlu, S. (2018). “Kurumsal İletişim Bağlamında Belediyelerde Kurumsal Twitter Hesabı Kullanımı”, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 3, Sayı 2.
  • Songür, N. (2009). “Belediyelerin Stratejik Planlama Yaklaşımına Bakış Açıları”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt 18, Sayı 4.
  • Tarhan, A. ve Ö. Bakan (2013). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Vatandaş Algısı, Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • Uzunoğlu, E. (2009) İnternet Çağında Kurumsal İletişim, (1. Baskı), İstanbul: Say Yayınları.
  • Yaman, M. (2018). “Belediyelerin Sosyal Medyadan Faydalanma Biçimleri: Kütahya İli ve İlçe Belediyeleri İçerik Analizi”, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 20.
  • Yayınoğlu, P. (2007). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Belediye Yönünden Bir Değerlendirme, İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Yeniçıktı, N. T. (2016). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi, Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 9, Sayı 2.
  • Yurdakul, N. B. ve Diğerleri (2012). “Kurumsal İletişim Temelinde Kurumsal Portallar: Hürriyet Haber Portalına Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz”, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 3, Sayı 1.
  • Yücel, N. ve M. Halifeoğlu (2017). “Marka Kişiliği Algısı: Sosyal Medya Markaları Üzerine Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 27, Sayı 2.

KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: KONYA MERKEZ İLÇE BELEDİYELERİ ÖRNEĞİ

Year 2024, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 28, 02.07.2024
https://doi.org/10.53281/kritik.1440678

Abstract

Günümüz belediyeciliğinde etkili iletişim büyük bir öneme sahiptir. Belediyeler, toplumla iletişim kurarak talepleri, beklentileri ve eleştirileri anlamalı ve elde edilen bilgileri kullanarak kurumsal stratejilerini belirlemelidir. Sosyal medya, belediyelerin bu hedeflere ulaşmasını sağlayan önemli bir araç haline gelmiştir. Belediyeler, sosyal medya platformlarını kullanarak geniş bir kitleye ulaşabilir, hızlı bir şekilde bilgi paylaşabilir ve toplumla doğrudan etkileşimde bulunabilir. Belediyelerin kurumsal iletişim çalışmalarında günümüzün en popüler sosyal medya platformlarından biri olarak ön plana çıkan Instagram tercih edilmiştir. Instagram'ın görsel tabanlı olması, toplumun görsel içerikleri daha hızlı tüketmesi ve içerikleri beğenme, yorum yapma ve paylaşma gibi etkileşimlerde bulunma eğiliminin diğer platformlara göre daha yüksek olması belediyeler için ideal bir ortam oluşturmaktadır. Bu doğrultuda belediyelerin resmi Instagram hesaplarının kullanım şeklini, amaçlarını, paylaşımlarını, paylaşım sıklıklarını ve vatandaşlarla olan iletişimlerini analiz etmeyi ve bu kullanımların kurumsal iletişime olan etkisini incelemeyi amaçladık. Instagram hesapları üzerinden gerçekleştirilen iletişim ve etkileşimler, belediyelerin kurumsal iletişim stratejilerinin önemli bir parçasıdır ve bu çalışmada ana konuyu oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, belediyelerin Instagram hesaplarının nasıl kullanıldığı, hangi amaçlar doğrultusunda paylaşımlar yapıldığı, paylaşım sıklıkları ve vatandaşlarla olan diyalogları incelenerek, bu kullanımların kurumsal iletişim faaliyetlerine nasıl yansıdığı detaylı bir şekilde analiz edilmiştir. Bu çalışma, 2022 yılı 1 Haziran ile 30 Ağustos tarihleri arasında Selçuklu, Karatay ve Meram Belediyesi'nin Instagram hesapları ve paylaşımları üzerinde karşılaştırmalı bir içerik analizi yaparak nicel araştırma yönteminden faydalanmıştır. Çalışma sonucunda ise belediyelerin Instagram hesaplarında; yapılan hizmetlerin tanıtımı, duyuru yapma, bilgilendirme ve önemli günlerde yas veya kutlama içerikli paylaşımlar yapma ve doğrudan katılıma teşvik etmeyen bir strateji izledikleri görülmüştür.

References

  • Aksekili, S. (2020). Belediyelerin Kurumsal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Twitter Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi.
  • Bilgiç, V. K. (1998). Yerel Yönetimler: Teorik Çerçeve, Öğreti, Uygulama Yargı Kararları, Uluslararası Metinler (İngiltere ile Mukayeseli), Ankara: 21. Yüzyıl Yayınları
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar, Ankara, Siyasal Kitabevi.
  • Binbaşıoğlu, H. ve Diğerleri (2015). “Kurumsal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya: Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin Sosyal Medya Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma”, Turgut Özal Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi.
  • Gökçe, B. (1988). Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınları.
  • Jensen, K. B. (2011). “New Media, Old Methods- Internet Methodologies and the Online/Offline Divide”. Robert Burnett,
  • MiaConsalvo ve Charles Ess (ed) The Hand book of Internet Studies, Wiley-Blackwell, Malden, MA, 43-58.
  • Kocabaş, İ. (2016). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya: Arçelik ve Bosch Markalarının Kurumsal Facebook ve Twitter Hesapları Üzerine Bir İnceleme”, Selçuk Üniversitesi, Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 9, Sayı 2.
  • Parlak, B. (2010). Yerel Yönetimler Yerel Siyaset ve Kentsel Politikalar, Bursa: Dora Yayıncılık.
  • Sayılganoğlu, S. (2018). “Kurumsal İletişim Bağlamında Belediyelerde Kurumsal Twitter Hesabı Kullanımı”, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 3, Sayı 2.
  • Songür, N. (2009). “Belediyelerin Stratejik Planlama Yaklaşımına Bakış Açıları”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt 18, Sayı 4.
  • Tarhan, A. ve Ö. Bakan (2013). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Vatandaş Algısı, Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • Uzunoğlu, E. (2009) İnternet Çağında Kurumsal İletişim, (1. Baskı), İstanbul: Say Yayınları.
  • Yaman, M. (2018). “Belediyelerin Sosyal Medyadan Faydalanma Biçimleri: Kütahya İli ve İlçe Belediyeleri İçerik Analizi”, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 20.
  • Yayınoğlu, P. (2007). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Belediye Yönünden Bir Değerlendirme, İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Yeniçıktı, N. T. (2016). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi, Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 9, Sayı 2.
  • Yurdakul, N. B. ve Diğerleri (2012). “Kurumsal İletişim Temelinde Kurumsal Portallar: Hürriyet Haber Portalına Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz”, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 3, Sayı 1.
  • Yücel, N. ve M. Halifeoğlu (2017). “Marka Kişiliği Algısı: Sosyal Medya Markaları Üzerine Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 27, Sayı 2.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social Media Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Mücahit Karcı 0000-0003-4862-8991

Publication Date July 2, 2024
Submission Date February 21, 2024
Acceptance Date June 12, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Karcı, M. (2024). KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: KONYA MERKEZ İLÇE BELEDİYELERİ ÖRNEĞİ. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 6(1), 1-28. https://doi.org/10.53281/kritik.1440678

Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International