Öğretmenlerin psikolojik sermayeleri ve yenilikçi iş davranışları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlayan bu araştırma ilişkisel tarama modelinde kurgulanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Bolu il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan toplam 450 öğretmen oluşturmuş olup 306 öğretmenden geçerli veri elde edilmiştir. Araştırmanın verileri "Psikolojik Sermaye Ölçeği" ve "Yenilikçi İş Davranışı Ölçeği" ile toplanmıştır. Normal dağılım gösteren veriler parametrik testler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, öğretmenlerin psikolojik sermayeleri ölçek geneli ile iyimserlik ve psikolojik dayanıklılık boyutlarında orta düzeyde; umut ve öz yeterlik boyutlarında yüksek düzeydedir. Öğretmenlerin yenilikçi iş davranışları ölçek bütünü ile fikre destekçiler bulma boyutunda yüksek düzeyde; fikir üretme ve uygulama boyutunda orta düzeydedir. Psikolojik sermaye ölçeği toplam puanı ve boyutları ile yenilikçi iş davranışı ölçeği toplam puanı ve boyutları arasında psikolojik sermaye ölçeği psikolojik dayanıklılık boyutu ve yenilikçi iş davranışı ölçeği fikre destekçiler bulma boyutu arasındaki pozitif yönlü düşük düzeyde ilişki dışında, tümünde pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Psikolojik sermaye yenilikçi iş davranışını anlamlı bir şekilde yordamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | June 22, 2023 |
Publication Date | June 28, 2023 |
Submission Date | July 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |