Asya, Avrupa ve Akdenz' br brne bağlayan Karadenz, bu konumuyla brçok syas, ekonomk ve kültürel olayların cereyan ettğ br coğrafya ve dolayısıyla büyük devletlern hâkm olmak stedkler br alan olmuştur. Karadenz'n doğusunda yer alan Trabzon Lmanı se, coğraf açıdan Van ve Urmye göllerne kadar uzanan, yan Doğu Anadolu le Güney Azerbaycan'ı çne alan genş br arazye tab br çıkış noktası vazfesn göreblecek mevkdedr. Dünya'nın doğusu le batısı arasında asırlardan ber br köprü olan İpek Yolu'nun öneml br yan kolu Tebrz-Erzurum-Trabzon güzergâhından geçmekteyd. Bu güzergâh Karadenz ve Doğu Anadolu'yu Kafkasya ve Kuzey İran'a bağladığı gb, daha genş bakılırsa, Uzakdoğu'dan gelen tcaret yolunu Trabzon Lmanı vasıtasıyla İstanbul'a veya Tuna üzernden Orta Avrupa'ya bağlamaktaydı. Başka br fadeyle, Trabzon Lmanı, Doğu Anadolu ve Kuzey Batı İran'la olan tab bağlantısının yanı sıra, dönemsel olarak Orta Avrupa, Kafkasya, Hazar bölges ve Afganstan-Pakstan coğrafyası le rtbatlı olmuştur.
The Black Sea lnkng Asa and Europe and wth ts locaton n whch a lot of poltcal, economc and cultural has been an area n whch great powers wanted to domnate there. Trabzon Port located n the East of Black Sea, has geographcally a a pont of departure whch runs Van and Urmye Lakes, n other words, nvolvng East Anatola and Azerbajan of the Iran. An mportant part of the slk road beng a brdge between the east and the west n the past was on Tebrz-Erzurum-Trabzon route. Ths route not only lnked up the Black Sea and East Anatola to the Caucasus and North İran but also t lnked the trade road of the far east and İstanbul or Central Europe through Trabzon Port. In other words, Trabzon Port was, besdes ts natural connecton between East Anatola and North Iran, perodcally connected wth Central Europe, Caucasus, Caspan area, Afghanstan and Pakstan.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Submission Date | January 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 15 |