Teknolojk değşme ve bu değşme bağlı gelşmeler hayatın her alanında etksn göstermektedr. Eğtm alanı da bu değşm ve gelşmden kendne düşen payı almaktadır. Ülkemzde son yıllarda eğtmle teknolojy entegre etme anlamında büyük atılımlar gerçekleştrlmektedr. FATİH projes ve onun öneml ayaklarından br olan EBA ( Eğtm Blşm Ağı) bu atılımın somut örneklerndendr. EBA sayesnde sınıflarda öğretmen ve öğrencler nternet ortamında çok yönlü dokümanlara, nteraktf vdeo, anmasyon ve etknlklere ulaşmaya başlamıştır. Bu sayede coğrafya gb görsel ögelern çokça kullanıldığı derslerde EBA çerklernn konuların öğretlmesnde etkl olacağı düşünülmektedr. Coğrafyanın özellkle soyut blglern yoğunlukta olduğu konularının somut hale getrlmesnde bu etk daha da artacaktır. Bu düşünce doğrultusunda çalışmamızda EBA çerklernn Dünya'nın Şekl ve Hareketler konusunun öğrencler tarafından öğrenlmesndek etksn tespt etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada ön test – son test deney-kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Kastamonu l merkezndek br anadolu lsesnde öğrenm gören 9. sınıf öğrencler le gerçekleştrlmştr. Dört hafta süren uygulama le deney grubuna EBA çerkl ders planı, kontrol grubuna programda öngörülen ders planı uygulanmıştır. Uygulama sonunda deney grubundak öğrenclerden ders uygulamasına lşkn görüşler alınmıştır. Çalışma sonuçları EBA çerkl ders uygulamasının öğrenclern başarısı üzernde kısmen de olsa olumlu katkı sağladığını ortaya koymaktadır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeştl önerler gelştrlmştr.
Technologcal change and development related to ths change show ther mpact on every sngle feld of lfe. Educaton feld tself receves ts share from ths change and progress. In recent years, to combne technology and educaton, serous advances have occurred n our country. FATIH project and EBA (Educaton Informaton Network) whch s ts one of mportant steps are concrete examples of these advances. Teachers and students have started to access to sophstcated documents, nteractve vdeos, anmatons and actvtes onlne by means of EBA. It s thought that the usage of EBA contents wll be effectve n teachng topcs n lessons n whch vsual components such as geography are generally used. Especally n mostly abstract topcs to turn abstract nto concrete, ths effect wll be hgher n geography. Accordngly, n ths study, t s amed to evaluate the effect of EBA components on learnng of students of the “World's Shape and Movements” topc. The research was carred out on the 9th class students of an Anatolan Hgh School n Kastamonu provnce through the applcaton lastng for four weeks, course plan wth EBA content half expermental group and course plan prospected n the program was appled to control group. At the end of the mplementaton the deas of the students who were n the experment group were receved. The results of the study demonstrate that applyng a lesson wth the support of EBA contents poses a slght postve effect on students learnng. Based on obtaned results, several recommendatons have been made.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Submission Date | January 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 15 |