Bu çalışmanın
amacı, ilköğretim kurumu öğretmenlerinin olumlu öğrenme ortamları oluşturmada
onların sosyal ve duygusal becerilerinin rolü hakkında görüşlerini
incelemektir. Bu araştırma, nitel araştırmaya dayalı temel nitel araştırma
deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik
örnekleme yöntemine göre seçilen 24 ilkokul ve ortaokul öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar
tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından ayrı ayrı deşifre edilmiş ve
içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları
incelendiğinde, öğretmenlerin olumlu öğrenme ortamı oluşturmada ve öğrencilerin
sosyal ve duygusal gelişimine katkıda bulunmada; sosyal ve duygusal becerilerin
rolünü önemsedikleri ve bu becerilere büyük oranda sahip olduklarını ifade
ettikleri görülmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmenler sosyal ve
duygusal becerilerin öğretmenlik mesleği için önemli bileşenler olduğunun
bilincindedir. Bu yönüyle, okul içi ve dışı sosyo-kültürel etkinlikleri
artırarak öğretmenlerin sosyal ve duygusal becerilerini daha etkin
kullanabilecekleri ortamlar tasarlanabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 17, 2019 |
Submission Date | March 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 11 Issue: 20 |