In the study, it was aimed to determine the opinions of preschool teachers about the use of recycling in the activities they prepared. Purposive sampling was used in the research designed in a qualitative design. Preschool teachers who received any in-service training on the environment or participated in any environmental project (N=5) and did not (N=5) were included in the research. Participants were reached by using the interview technique in January of the 2021-2022 academic year. In line with the purpose of the research, a semi-structured form developed by the researcher was used as a measurement tool. Content analysis was used to analyze the data. When the results obtained from the research are examined; It has been determined that preschool teachers use art and Turkish activities the most among the activities they prepare for recycling, they integrate these two activities the most. The most frequently used methods and techniques in the activities for recycling as reading a book/digital story and experiment. In addition, teachers had difficulties in activities such as field trips and parent support. All of the pre-school teachers in the research stated that the activities prepared for recycling can be most easily in the 5-6 age group.
Araştırmada okul öncesi öğretmenlerin hazırladıkları etkinliklerde geri dönüşüme yer verme durumlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel desen kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme kullanılan araştırmaya çevre ile ilgili herhangi bir hizmet içi eğitim alan ya da herhangi bir çevre projesine katılan (N=5) ve almayan (N=5) okul öncesi öğretmenler dahil edilmiştir. Katılımcılara 2021-2022 eğitim öğretim yılının ocak ayında görüşme tekniği kullanılarak ulaşılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda ölçme aracı olarak araştırmacının geliştirdiği yarı yapılandırılmış bir form kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler her öğretmen için ayrı ayrı kodlanarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde; okul öncesi öğretmenlerin geri dönüşüme ilişkin hazırladıkları etkinliklerden en fazla sanat ve Türkçe etkinliklerini kullandıkları ve en sık bu iki etkinliği bütünleştirdikleri, kavram olarak en sık zıt kavramları tercih ettikleri ve en sık zıt kavramları kullanmakta zorlandıkları belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenler geri dönüşüme ilişkin hazırladıkları etkinliklerde en sık kullandıkları yöntem ve teknikleri kitap okuma/dijital öykü ve deney olarak ifade etmişlerdir. Ayrıca, geri dönüşüme ilişkin hazırladıkları etkinliklerde en sık alan gezisi ve veli desteği gibi durumlarda zorlandıklarını, bu etkinliklerde en sık kâğıt ruloları, şişeler ve kapakları kullandıklarını ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerin tamamı geri dönüşüme ilişkin hazırlanan etkinliklerin en kolay 5-6 yaş grubunda uygulanabildiğini belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 22, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | July 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 14 Issue: 27 |